تاریخ : Thu 03 Oct 2024 - 11:52
کد خبر : 195908
سرویس خبری : ورزش

تمجید رسانه‌های ایتالیایی از نمایش عالی طارمی

جادوی جنگجوی ایرانی در لیگ قهرمانان

تمجید رسانه‌های ایتالیایی از نمایش عالی طارمی

سه‌شنبه‌شب برای ستاره ایرانی خط حمله اینتر شبی رویایی بود و او با درخشش در نخستین حضور فیکسش در ترکیب نرآتزوری در لیگ قهرمانان اروپا شروعی عالی در این تورنمنت مهم قاره سبز داشت.

سه‌شنبه‌شب برای ستاره ایرانی خط حمله اینتر شبی رویایی بود و او با درخشش در نخستین حضور فیکسش در ترکیب نرآتزوری در لیگ قهرمانان اروپا شروعی عالی در این تورنمنت مهم قاره سبز داشت. دو پاس گل و گرفتن یک پنالتی که خود مهدی طارمی آن را تبدیل به گل چهارم تیمش کرد باعث شد تا در مصاف شاگردان سیمونه اینزاگی با ستاره سرخ بلگراد در هفته دوم این رقابت‌ها، اینتر با چهار گل به برتری رسیده و خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل مطرح کند.

رسانه‌های ایتالیایی به تمجید از درخشش مهاجم ملی‌پوش ایرانی در این مسابقه پرداختند و او نشان داد که می‌تواند رقیبی بسیار جدی و خطرناک برای لئوتارو مارتینز و مارکوس تورام، دو مهاجم ملی‌پوش و نامدار اینتر در ادامه فصل باشد. وقتی طارمی تصمیم به ترک پورتو و حضور در ایتالیا گرفت بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که او در رقابت با مهاجمان قدرتمند نرآتزوری کار بسیار سختی پیش رو دارد و احتمالا نیمکت‌نشین آنها خواهد شد اما اراده قوی و‌ انگیزه بالای او باعث شد تا حالا مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم باشد و با ادامه این روند احتمالا یکی از دو ملی‌پوش آرژانتینی یا فرانسوی اینتر باید نیمکت‌نشین او شوند.

طارمی با نمایشی که در دیدار سه‌شنبه شب داشت به‌عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد و رسانه‌های ایتالیایی و سایت‌های طرفدار اینتر هم همگی به تمجید از نمایش عالی او در زمین پرداختند. سایت «سمپراینتر» در گزارشی از این مسابقه و عملکرد خیره‌کننده طارمی نوشته است: «این دیدار دو ستاره مهم داشت. یکی طارمی و دیگری هنریک مخیتاریان که نمره خوبی در پایان مسابقه گرفتند و از بهترین‌های اینتر در دیدار اروپایی برابر ستاره‌سرخ بودند.

طارمی اگرچه هنوز در لیگ ایتالیا چندان موفق ظاهر نشده و پایش به گلزنی باز نشده است اما در اروپا و لیگ قهرمانان عالی ظاهر شد و چشم‌ها را به خود خیره کرد. توپ‌ربایی‌های بسیار خوبش در زمین حریف و دو پاس گلی که داد نشان از هوش و توانایی بالای مهاجم سابق پورتو دارد که این روزها برای اینتر می‌درخشد. اینزاگی او را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفت تا ذخیره مطمئنی برای مارتینز و تورام باشد اما حالا او نشان داده پتانسیل این را دارد که در ترکیب اصلی قرار گرفته و بدرخشد.

طارمی که در ابتدای فصل دچار یک مصدومیت مختصر شده بود حالا با تمام قوا و توپ پر برای موفقیت در اینتر مهیا می‌شود و در ادامه فصل از او بیشتر خواهیم شنید. این مهاجم 32 ساله اگر بتواند این عملکرد را در دیدارهای بعدی نیز نشان دهد تهدیدی جدی برای تورام و مارتینز خواهد بود و شاید اینزاگی مجبور شود یکی از این دو نفر را نیمکت‌نشین کند.» سایت «وان‌فوتبال» هم درباره طارمی و اینتر نوشته است: «اینترسه‌شنبه شب نخستین برد اروپایی خود در این فصل را جشن گرفت که بخش عمده آن را مدیون مهاجم ایرانی خود است. طارمی با دو پاس گل و یک گل نقشی مهم در کسب این سه امتیاز داشت و جادوی او باعث شد تا اینتر نخستین سه امتیازش را در لیگ قهرمانان جشن بگیرد. رویای او برای نخستین گلش با لباس اینتر در دیدارهای رسمی در یک بازی اروپایی تحقق یافت و حالا عضوی مهم از تیم اینزاگی محسوب می‌شود.»

ایرانی متخصص 
روزنامه مشهور گاتزتا دلو اسپورت هم در گزارشی اختصاصی به بررسی عملکرد طارمی در این دیدار پرداخته و نوشته است: «این فوتبال است؛ بازی‌ای که مردم را به هم نزدیک می‌کند، هنری که غرب و شرق را پیوند می‌دهد؛ مهاجم جدید اینتر برای انجام این هنر از ایران به میلان آمده است. او وقتی در ژوئیه به اینجا رسید، خواهان شب‌های پرافتخار در یک باشگاه بزرگ اروپایی بود.

حالا که اکتبر آغاز شده و هوا سردتر می‌شود، او سرانجام اولین لذت واقعی‌اش را تجربه کرد. در یک شب، دو پاس گل به دو هم‌تیمی مختلف داد و همچنین اولین گلش را با پیراهن اینتر به ثمر رساند. از روی نقطه پنالتی، همان تخصص خودش. «خوب بازی کردم و از هم‌تیمی‌هایم که کمکم کردند تشکر می‌کنم، این برای من عالی بود.»

مهدی با صدایی آرام اما با روحیه یک جنگجوی ایرانی در پایان گفت: «واقعا هیجان‌زده هستم. زمان زیادی طول کشید تا گل بزنم، اما همیشه در تمرین‌ها همه چیز را داده‌ام. ما به‌عنوان یک باشگاه بزرگ می‌خواهیم حتی لیگ قهرمانان را نیز ببریم. اینجا در اینتر برای هر مسابقه می‌جنگیم.»

طارمی‌ای که هواداران اینتر به‌تدریج در حال کشف اویند موجودی ناشناخته و متفاوت است. او با اطمینان کامل و به‌صورت آزاد گرفته شده است زیرا ویژگی‌هایی دارد که در خط حمله سیمونه وجود نداشت. او دقیقا همان چیزی است که کمبودش حس می‌شد؛ مهاجمی که دیگر مهاجمان را کامل می‌کند، بدون اینکه هیچ‌یک از آنها احساس کمبود کنند. از مهاجم اول به مهاجم دوم تغییر نقش می‌دهد، بسته به اینکه کنار چه کسی بازی می‌کند. گاهی کنار لائوتارو، مثل آخرین لحظات این بازی، یا تورام، مثل بازی مقابل منچسترسیتی و حتی آرناتوویچ که دیروز به‌طور غیرمنتظره‌ای در ترکیب اصلی بود.

همیشه با سبک منحصربه‌فرد خود؛ طارمی می‌داند چگونه همزمان هم با ظرافت و هم با خشونت بازی کند. او با توپ فنی است، اما وقتی باید توپ را از مدافعان بگیرد سخاوتمند است. سه‌شنبه شب این اتفاق افتاد وقتی پاس گل‌ها را اول به آرنا و بعد به لائوتارو داد این را ثابت کرد. سومین پاس گلش که برای کاپیتانش بود منجر به پنالتی شد.

وقتی مارتینز توپ را به مهاجم ایرانی سپرد تا او گل بزند تمام ورزشگاه از خوشحالی کف زد. به هر حال طارمی میانگین عالی‌ای در زدن پنالتی‌ها دارد. او در مجموع در تیم‌های باشگاهی و ملی، ۵۵ پنالتی به ثمر رسانده و تنها ۹ پنالتی را از دست داده است. در سیستم جدید اینزاگی با چرخش استراتژیک همه بازیکنان او نیز باید به جابه‌جایی بین زمین و نیمکت عادت کنند. این سرنوشتی است که سایر مهاجمان هم دارند و در هر صورت، پیشرفتی نسبت به فصل گذشته است که تنها تورام به‌عنوان گزینه اصلی خط حمله بود. صرف‌نظر از اتفاقاتی که در ادامه فصل رخ می‌دهد، مهدی این اول اکتبر را فراموش نخواهد کرد.