تاریخ : Wed 02 Oct 2024 - 11:10
کد خبر : 195866
سرویس خبری : ورزش

آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان بدون استقلال و پرسپولیس

از 27 مهر با حضور 10 تیم

آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان بدون استقلال و پرسپولیس

مطابق هر سال قرار بود لیگ برتر فوتبال زنان از اوایل مهر ماه آغاز شود اما با صعود تیم خاتون بم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این رقابت‌ها با دو هفته تاخیر از 27 مهر ماه آغاز می‌شود و نکات حائز اهمیت بسیاری دارد. از نبود استقلال و پرسپولیس علی‌رغم تمام گمانه‌زنی‌ها تا احتمال انصراف تیم‌ها و حضور ستاره‌هایی در لیگ زنان که به جذاب‌تر شدن این مسابقات کمک بزرگی می‌کنند. 

یگانه عصاری، خبرنگار: مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال زنان در سازمان لیگ برگزار شد و برنامه این مسابقات در اختیار ۱۰ تیم شرکت‌کننده قرار گرفت. این در حالی است که مطابق هر سال قرار بود این مسابقات از اوایل مهر ماه آغاز شود اما با صعود تیم خاتون بم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این رقابت‌ها با دو هفته تاخیر از 27 مهر ماه آغاز می‌شود و نکات حائز اهمیت بسیاری دارد. از نبود استقلال و پرسپولیس علی‌رغم تمام گمانه‌زنی‌ها تا احتمال انصراف تیم‌ها و حضور ستاره‌هایی در لیگ زنان که به جذاب‌تر شدن این مسابقات کمک بزرگی می‌کنند. 

سپاهان اصفهان، تام اصفهان، شهرداری سیرجان، نماینده البرز، ستارگان سلیمی تنگستان بوشهر، پیکان تهران، خاتون بم، ملوان بندر انزلی، ایستا کردستان و پالایش گاز ایلام ۱۰ تیم حاضر در لیگ زنان ۱۴۰۳ هستند. در این بین سپاهان، ملوان و گل‌گهر تنها باشگاه‌هایی هستند که به‌طور همزمان هم در لیگ برتر مردان و هم در لیگ برتر زنان حضور خواهند داشت و علی‌رغم تمام شایعات و گمانه‌زنی‌ها خبری از تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر زنان نیست. باید اضافه کرد که سال گذشته تیم پیکان هم در لیگ برتر مردان و زنان حضور داشت که با سقوط تیم مردان به لیگ دسته یک، حالا فقط تیم زنان آنها در لیگ برتر حضور دارد. سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان مهم‌ترین بازی هفته اول لیگ برتر طبق قرعه‌کشی است. 

طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی‌بر انصراف دو تیم از لیگ برتر به گوش رسید که احتمال انصراف تیم ستارگان سلیمی تنگستان جدی‌تر است. گفته می‌شود این تیم جنوبی که امسال به لیگ برتر صعود کرده دچار مشکلات جدی مالی است. از سوی دیگر، موضوع انتقال امتیاز تیم شهرداری سیرجان به گل‌گهر هنوز نهایی نشده و به همین دلیل، نام شهرداری سیرجان در قرعه‌کشی قرار داشت اما درصورتی‌که اتفاق خاصی رخ ندهد نماینده سیرجان با نام گل‌گهر وارد لیگ می‌شود. همچنین نام جدید نماینده کردستان در لیگ فوتبال زنان، ایستا خواهد بود. این تیم فصل گذشته با نان «کانی» در لیگ حضور داشت. تلاش برای بقای تیم دختران کردستان در لیگ برتر هر سال ادامه دارد و با تغییر حامیان مالی، نام این تیم نیز به‌طور متوالی تغییر پیدا می‌کند. 

نقل و انتقالات فوتبال زنان همچنان ادامه دارد و این یعنی اخبار مهم نقل و انتقالات تا آخرین لحظه پا‌برجاست. اما تا این لحظه باید ملوان و سپاهان را برنده اصلی نقل و انتقالات دانست. گلنوش خسروی این فصل در سپاهان توپ خواهد زد و فاطمه اردستانی، ثنا صادقی، زهرا علیزاده و مرضیه نیک‌خواه را هم باید به این لیست اضافه کرد. شاکله اصلی تیم سپاهان حفظ شده است و آنها تیم را برای قهرمانی بسته‌اند. البته باید دید که آیا زردپوشان اصفهانی امسال می‌توانند جام را بالای سر ببرند یا نه.

از سوی دیگر تیم ملوان بندرانزلی که فصل قبل نایب‌قهرمان لیگ برتر بانوان شد، امسال با جذب سارا قمی خبرساز شد. او پس از شش سال به انزلی بازگشت تا دوباره سپیدپوش شود. سارا قمی پیش از این حدود ۱۰ سال در تیم ملوان حضور داشت و ۵ بار به‌عنوان خانم گلی لیگ برتر به همراه ملوان رسیده است و با همین پنج بار خانم گلی نیز رکورددار خانم گلی ایران است. از سوی دیگر افسانه چترنور، خانم‌گل فصل قبل لیگ برتر و شبنم بهشت با انتشار متنی از ملوان خداحافظی کرده بودند و احتمالا راهی گل گهر سیرجان خواهند شد. اما ملوان غیر از جذب سارا قمی، از تمدید قرارداد سپیده نزهتی، کاپیتان این تیم، کوثر عنبری، غزل مرشدی، سمانه خانی و الهه افشاردوست خبر داد. این اما پایان ماجرا نیست و باید تا لحظه آخر منتظر جذب ستاره‌ها در لیگ برتر فوتبال بانوان باشیم.