تاریخ : Tue 01 Oct 2024 - 20:15
کد خبر : 195837
سرویس خبری : جهان شهر

پرتاب موشک از ایران به رژیم صهیونیستی

«فرهیختگان» لحظه به لحظه گزارش می‌دهد

پرتاب موشک از ایران به رژیم صهیونیستی

از دقایقی پیش حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود...

[چهارشنبه، ۱۱ مهرماه، ۰۱:۴۴] سی‌ان‌ان: موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم اصابت کردند

رسانه آمریکایی تعدادی از موشک‌های ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده است. ایران در حمله تلافی‌جویانه پیشین خود در سیزدهم آوریل هم به این پایگاه حمله کرده بود.


[چهارشنبه، ۱۱ مهرماه، ۰۱:۱۸] باقی‌مانده‌های موشک‌های ایرانی در جِنین(کرانه باختری) تبدیل به نماد شد.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۳:۵۵] ستاد کل نیروهای مسلح: اسرائیل درصورت پاسخ منتظر ویرانی زیرساخت‌های خود باشد
ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: چنانچه رژیم متجاوز صهیونیستی اقدام به پاسخ متقابل نماید باید منتظر ویرانی زیرساخت‌های خود به صورت گسترده و فراگیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشد.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۳:۳۶]شماری از شهروندان عراقی در شهر کربلای معلی به خیابان‌ها آمدند و از حمله موشکی ایران به اسرائیل حمایت کردند.


 

[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۳:۲۴] چه مسئولانی در اتاق عملیات حمله به اسرائیل حضور داشتند؟


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۲:۴۵] نخستین تصاویر از لحظه شلیک موشک‌های سپاه منتشر شد.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۲:۳۷] سپاه: 90 درصد شلیک‌ها به هدف اصابت کرد
بیانیه دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه جزئیاتی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و ترور شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهانش در لبنان، منتشر شد.
در این اطلاعیه تاکید شده است که موشک‌های شلیک‌شده از ایران سه پایگاه‌هایی نظامی اسرائیل را در اطراف تل‌آویو هدف قرار داده است.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۲:۲۵] پزشکیان: این تنها گوشه‌ای از توان ماست، با ایران وارد درگیری نشوید
مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۱:۴۵]  پیام تبریک حماس
جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای عملیات موشکی ایران را تبریک گفت. متن بیانیه بدین شرح است: ما حملات موشکی ایران را که در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه دو ملت فلسطین و لبنان انجام شده است، تبریک می‌گوییم.

ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عملیات قهرمانانه‌ی شلیک موشک‌ها را که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مناطق گسترده‌ای از سرزمین‌های اشغالی انجام شده است، تبریک می‌گوییم. این عملیات در واکنش به جنایات مداوم اشغالگران علیه ملت‌های منطقه و به‌عنوان انتقامی برای خون شهدای قهرمان امت ما، از جمله شهید مجاهد اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله، و شهید سردار عباس نیلفروشان، صورت گرفته است.

ما تأکید می‌کنیم که این پاسخ شرافتمندانه ایران، پیامی قوی به دشمن صهیونیستی و حکومت فاشیستی آن است، در راستای مهار و بازدارندگی تروریسم آن‌ها. جنایات، تکبر و نقض قوانین بین‌المللی و اصول انسانی از سوی این رژیم، از هر حد و مرزی فراتر رفته است.

ما افتخار و قدردانی خود را از برادران‌مان در جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنیم و از ایستادگی آن‌ها در برابر تکبر افسارگسیخته‌ی رژیم صهیونیستی و حمایتشان از ارزش‌های عدالت و مظلومیت ملت فلسطین و ملت لبنان و منافع عالی امت، که به پایان اشغالگری و مهار دشمن صهیونیستی فاشیستی می‌انجامد، سپاسگزاریم.

ما از تمامی کشورها، ملت‌ها، احزاب و تمامی نیروهای امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که در برابر جنایات صهیونیستی و پروژه‌ی توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانه‌ی صهیونیستی که همگان را هدف قرار داده، صف واحدی تشکیل دهند و به هر وسیله‌ای برای آزادسازی سرزمین‌ها و مقدسات ما از ناپاکی اشغالگران فاشیستی تلاش کنند.


 

[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۱:۳۵] تصویری از آثار برخورد موشک‌های ایران منتشر شده است.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۱:۲۵] هشدار مقاومت اسلامی عراق به رژیم صهیونیستی

مقاومت عراق اعلام کرد که اگر آمریکا علیه ایران مداخله کند یا دشمن صهیونیستی از حریم هوایی عراق استفاده کند، پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار خواهیم داد.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۱:۰۹] اعتراف اسرائیل:تنها تعداد اندکی از موشک‌های ایران رهگیری شد
دانیال هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی به اصابت اکثر موشکهای ایران به اهداف یاد شده در فلسطین اشغالی اعتراف کرد. این سخنگو اعتراف کرد که تنها تعداد  اندکی از موشکهای ایران را رهگیری کردیم.
 به نقل از تسنیم، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حمله، پیامدهایی خواهد داشت و با شرکا در حال رایزنی هستیم.
این  سخنگو اذعان کرد که حمله موشکی ایران از نظر تعداد موشکها و گستره شلیک آن بسیار گسترده بود.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۰:۴۵] ایران: واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت 
نمایندگی ایران در سازمان ملل در خصوص پاسخ موشکی جدید به رژیم صهیونیستی بیان کرد: پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۰:۴۳] فریاد الله‌اکبر فلسطینی‌ها همزمان با رسیدن موشک‌های ایران به اراضی اشغالی در فضای مجازی پربازدید شد.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۰:۴۰] همزمان چند ده موشک بالستیک ایرانی به اراضی اشغالی اصابت کردند.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۰۸:۳۲] موشک‌ها یکی پس از دیگری درحال اصابت هستند.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۰:۲۳]  سپاه پاسداران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۰:۲۰] منابع عبری زبان تاکید کردند که تا این لحظه بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.


[سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه، ۲۰:۰۴] پرتاب موشک های بالستیک از ایران به سمت رژیم صهیونیستی آغاز شد.