تاریخ : Tue 01 Oct 2024 - 18:19
کد خبر : 195832
سرویس خبری : جهان شهر

فضاسازی یا خبری قریب‌الوقوع؟

مقام آمریکایی مدعی حمله زودهنگام ایران به اسرائیل شد

فضاسازی یا خبری قریب‌الوقوع؟

خبرنگار اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شده که قرار است ایران به زودی با موشک‌های بالستیک، اسرائیل را هدف قرار دهد.

دقایقی پیش در رسانه‌های غربی، موجی گسترده‌‌ و تقریباً همزمان درباره جدی شدن احتمال «عملیات انتقامی قریب‌الوقوع ایران» شکل گرفت. اخباری که سخنگوی ارتش رژیم هم بلافاصله درباره آن صحبت‌ کرد و گفت شرکای آمریکایی‌ به رژیم اطلاع داده‌اند که ایران به‌دنبال آن است که در آینده‌ای نزدیک به مواضع رژیم حمله کند.


این مقام آمریکایی در ادامه اینطور عنوان کرد که حمله نظامی مستقیم از ایران علیه اسرائیل، عواقب جدی به دنبال دارد.

در همین ارتباط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه «هنوز هیچ تهدید هوایی از سوی ایران شناسایی نکردیم» مدعی شده است که فرماندهی مرکزی آمریکا آماده برای تهدید ایران است.

نیویورک‌تایمز نیز مدعی شد:‌‌ «حمله ایران به اسرائیل پهپادی و موشکی خواهد بود، حمله ایران به ۳ پایگاه هوایی نظامی و یک ستاد اطلاعاتی در شمال تل آویو خواهد بود، ما معتقدیم که حمله ایران با موشک‌های بالستیک تا ۱۲ ساعت آینده رخ خواهد داد.»

در ادامه، تحلیلگران و خبرنگارهای شناخته‌شده‌ رسانه‌های غربی هم به این موج گمانه‌زنی‌ها پیوستند؛ باراک راوید صهیونیست‌ یکی از آن‌ها بود.

راوید، خبرنگار اکسیوس و تحلیلگر بین‌الملل سی‌ان‌ان در توییتی نوشت «یک مقام ارشد کاخ سفید» به او گفته «آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران قصد دارد حمله‌ای فوری با موشک‌های بالستیک به اسرائیل داشته باشد.»