تاریخ : Sun 29 Sep 2024 - 09:54
کد خبر : 195726
سرویس خبری : نقد روز

باید همه جهان را علیه ترور «سید» متحد کنیم

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

باید همه جهان را علیه ترور «سید» متحد کنیم

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اینکه در فضای سیاسی داخلی کشور باید چه واکنشی به موضوع داشته باشیم، گفت: ما در کشور با دو موضوع طرفیم. اولی بحث وفاق داخلی است که هرچه بیشتر باید آن را حفظ کنیم و پشت فرمایشات رهبری در کنار هم پیش برویم. به‌علاوه اینکه در جامعه جهانی نه‌فقط کشورهای مسلمان که همه آزادی‌خواهان و ملت‌های مدافع مظلومان باید محور این اجماع جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی باشند.

فرهیختگان: سید‌شهاب‌الدین طباطبایی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، به حادثه ترور شهید سیدحسن نصرالله اشاره کرد و گفت: «اتفاق تلخ و تاسف‌بار شهادت سیدحسن نصرالله نه‌فقط برای لبنان بلکه برای منطقه و ایران و همه آزادگان دنیا که دفاع از مظلوم و مقاومت در برابر ظالم را الگوی خود قرار داده‌اند، دردناک بود.»

نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم
طباطبایی در ابتدای گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «شهادت سید مقاومت برای تمامی کسانی که در مسیر آزادی، حق‌طلبی و عدالتخواهی گام برمی‌دارند، ضایعه‌ای بزرگ و اندوهی سنگین به همراه دارد. آنچنان‌که نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم. سید‌حسن نصرالله نه‌تنها برای ملت لبنان و جبهه مقاومت، بلکه برای تمامی جهان اسلام و انسانیت، نمادی از ایثار و استقامت در برابر رژیمی بود که همواره مرزهای انسانیت و عدالت را درنوردیده است. رژیم نامشروع اسرائیل غیر از همه ارزش‌های اخلاقی و انسانی، همه قوانین بین‌الملل را هم با کشتار بی‌گناهان در مناطق مسکونی زیرپا گذاشته ‌است. ما مشابه این رژیم را در جهان نداریم. من بارها پیش از این هم اشاره کرده‌ام که یگانه منبع شرارت در جهان، اسرائیل است. شما در سازمان ملل دیدید که در زمان سخنرانی نتانیاهو بخش عمده‌ای از نمایندگان کشورها، سالن سازمان را ترک کردند. این پیام جهانی علیه اسرائیل است. اگرچه برخی کشورهای غربی همچنان پای جنایات این یگانه منبع شرارت ایستاده‌اند، که نشان از استانداردهای دوگانه این کشورها درباره حقوق بشر و قوانین بین‌الملل دارد که بارها روی آن تاکید شده‌ است.»
طباطبایی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که مردم ایران در برخورد با جنایات رژیم متفق‌القولند و گفت: «در ایران همه گروه‌ها و جریان‌ها با گرایش‌های مختلف روی جنایتکاری رژیم غاصب اسرائیل متفق هستند. وحدت و وفاق ما در این حوزه به الان بر‌نمی‌گردد، بلکه همیشه بوده ‌است. من تاکید می‌کنم در این موضوع ما باید نه یک قدم جلوتر از رهبری و نه یک قدم عقب‌تر از رهبری، بلکه همگام با ایشان و مطابق خط مشی ایشان در مقابل این رژیم غاصب شرور منطقه حرکت کنیم. رژیمی که در طول ۷۶ سال عمر نامشروعش جز تخریب و تجاوز و ناامنی در جهان دستاوردی نداشته‌ است.»

باید همه جهان را علیه این ترور متحد کنیم
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اینکه در فضای سیاسی داخلی کشور باید چه واکنشی به موضوع داشته باشیم، گفت: «ما در کشور با دو موضوع طرفیم. اولی بحث وفاق داخلی است که هرچه بیشتر باید آن را حفظ کنیم و پشت فرمایشات رهبری در کنار هم پیش برویم. به‌علاوه اینکه در جامعه جهانی نه‌فقط کشورهای مسلمان که همه آزادی‌خواهان و ملت‌های مدافع مظلومان باید محور این اجماع جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی باشند. بعید است این جنایت‌های مشهود و نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز و کشتار به‌ویژه در قبال غیر نظامیان و مردمان بی‌گناه، وجدان انسان‌های آگاه و بیدار را به درد نیاورد. ما باید همه جهان را علیه این قتل و ویرانگری متحد کنیم. در داخل هم باید این وفاق ملی جدی گرفته شود. متاسفانه برخی خلاف وفاق حرکت می‌کنند. جایی که لازم است دشمن خارجی را مورد هدف قرار بدهند، دولت یا نیروهای داخلی را هدف قرار می‌دهند. باید این نکته را یادآوری کنیم که جز «صدای واحد» از داخل ایران ما را در کنار بازدارندگی فعال و هم‌ توان دفاعی در برابر این باند جنایت‌کار کمک نمی‌کند. ما باید در داخل هم به همان اندازه که دنبال اجماع بین‌المللی هستیم، وفاق داشته باشیم.»

باید صدای واحد از ایران به جامعه بین‌الملل منتقل شود
طباطبایی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در روزهای آینده با توجه به شرایط منطقه باید اتحاد را حفظ کنیم، گفت: «من اطمینان دارم که در روزهای آینده اتفاقات دیگری خواهد افتاد که توازن را به نفع ایران در منطقه تغییر خواهد داد، به‌شرط آنکه ما همچنان کنار هم باشیم. اختلاف و کینه و رقابت داخلی را کنار بگذاریم. اینجا یکی از آزمون‌های سخت ماست که فقط صدای واحد از ایران به جامعه‌ جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی برسد. در این بحث، دولت و ملت مطرح نیست، بلکه نظام جمهوری اسلامی در موضوعات اینچنینی و سیاست بین‌الملل باید موضع و صدای واحد داشته باشد. هم از سمت فعالان سیاسی و مدنی و مردم و هم از جانب مجموعه نظام. هیچ فرقی ندارد وقتی همه در کنار هم باشیم حتما پیروز خواهیم شد. در گذشته هم همین‌طور بوده‌ است که هرجا کنار هم بودیم به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم و این همصدایی درنهایت به نفع همه مردم خواهد بود. فراموش نکنیم هر اقدامی در حوزه بین‌الملل با نگاه به سه اصل حکمت، عزت و مصلحت و درنهایت برای بهبودی اوضاع و آرامش مردم کشور باید انجام شود.»