تاریخ : Sat 28 Sep 2024 - 14:51
کد خبر : 195701
سرویس خبری : ارز دیجیتال

بنیان‌گذار بایننس آزاد شد

پس از چند ماه دستگیری

بنیان‌گذار بایننس آزاد شد

بنیان‌گذار و مدیر سابق بایننس، در تاریخ ۲۷ سپتامبر از یک زندان فدرال در ایالات متحده آزاد شد. او چهار ماه را به دلیل تخلفات مربوط به قوانین ضد پولشویی ایالات متحده در زندان گذراند و سرانجام آزاد شد.

چانگ‌پنگ  ژائو، بنیان‌گذار و مدیر سابق بایننس، در تاریخ ۲۷ سپتامبر از یک زندان فدرال در ایالات متحده آزاد شد. او چهار ماه را به دلیل تخلفات مربوط به قوانین ضد پولشویی ایالات متحده در زندان گذراند و سرانجام آزاد شد.

او در نوامبر گذشته به اتهام عدم پیاده‌سازی کنترل‌های مناسب ضد پولشویی در بایننس، که بر اساس حجم معاملات روزانه بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان است، گناهکار شناخته شد. او همچنین از سمت مدیرعاملی بایننس استعفا داد.

با دارایی خالص گزارش شده حدود ۶۰ میلیارد دلار، او ثروتمندترین فردی است که تاکنون در ایالات متحده محکوم به تحمل حبس شده است.

در آوریل، ژائو با بازگشت به ایالات متحده از دبی برای طی کردن دوره حبس چهار ماهه‌اش موافقت کرد. او دو ماه اول را در یک زندان با حداقل امنیت در کالیفرنیا سپری کرد و سپس به یک خانه میان‌راهی در «لانگ بیچ» منتقل شد که در آن به او اجازه داده شده بود تا در طول روز تحت نظارت، به بیرون برود.

یک سخنگوی بایننس به کوین‌تلگراف گفت: «ما خوشحالیم که او به خانه و نزد خانواده‌اش بازخواهد گشت» و افزود: «اگرچه او در حال حاضر مدیریت یا اداره بایننس را بر عهده ندارد، ما به شدت منتظر خواهیم بود که او چه کارهایی انجام خواهد داد. بایننس از سال گذشته به رهبری تیم کنونی‌اش به رشد خود ادامه داده و بیشتر از ۲۳۰ میلیون کاربر در سطح جهانی دارد.»

حکم چهار ماهه او کاهش قابل توجهی نسبت به ۳۶ ماه حبس اولیه‌ای بود که وزارت دادگستری ایالات متحده به عنوان «نشان‌دهنده جدیت تخلف» خواستار آن شده بود.

براساس یک بیانیه رسمی از وزارت دادگستری ایالات متحده، قبول گناه ژائو شامل تخلفات ضد پولشویی، همچنین انتقال وجه بدون مجوز و نقض تحریم‌ها بود.پ

دادستان‌ها در یادداشت صدور حکم نوشتند: «ژائو می‌دانست که تصمیم او برای عدم پیاده‌سازی یک برنامه مؤثر ضد پولشویی، منجر به تسهیل معاملات بین کاربران ایالات متحده و کاربران در ایران و دیگر کشورها و مناطق تحریم شده در نقض قانون ایالات متحده خواهد شد.»

در جلسه دادگاه در ۳۰ آوریل، قاضی دادگاه منطقه‌ای سیاتل، ریچارد جونز، با بیان اینکه هیچ مدرکی مبنی بر اطلاع او از هر گونه فعالیت غیرقانونی در بایننس وجود ندارد، تصمیم خود را برای صدور حکم چهار ماهه توجیه کرد.

ژائو در نوامبر سال گذشته موافقت کرد که به‌عنوان بخشی از پرونده خود در ایالات متحده جریمه‌ای معادل ۵۰ میلیون دلار بپردازد، در حالی که بایننس نیز به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده ۴.۳ میلیارد دلار جریمه شد. اما ثروت شخصی وی تحت تأثیر این پرونده قرار نگرفته است.

بنیان‌گذار بایننس همچنان دارای سهام اکثریتی در بایننس است که به‌طور گزارش شده ۹۰٪ از سهام این صرافی را در اختیار دارد.