سیطره نگاه همجنسگرایانه فقط مختص به آثار بلند سینمای داستانی نیست و ابعادش بیخ گلوی دیگر مدیومها و قالبهای تصویری را نیز گرفته است. به گزارش مشرق شرکت والت دیزنی از بزرگترین شرکتهای حوزه سرگرمی در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد قصد دارد بهطور چشمگیری حضور شخصیتهای نامتعارف جنسی را در محصولاتش افزایش دهد!
این حمایت بهقدری وسیع بود که کری برک، مدیر بخش محتوای سرگرمی عمومی کمپانی دیزنی از تصمیم این شرکت برای افزایش حمایت از هویتهای جنسی جدید و اقلیتهای نژادی صحبت کرد و گفت ۵۰ درصد از شخصیتهای آثار جدید دیزنی به این افراد اختصاص پیدا میکند.
داستان اسباببازی ۴ یکی از همین نمونهها بهشمار میآید که گنجاندن یک صحنه حاوی انحراف جنسی در آن باعث شد انجمن خانواده آمریکا به مخالفت با این اقدام بپردازد و دربرابر دیزنی قرار بگیرد، حتی مادران آمریکایی برای تحریم این انیمیشن به خط شدند و امضا جمع کردند. آنها خواستار توقف بهرهبرداری از کودکان خویش توسط رسانههایی نظیر دیزنی بودند و به عادی جلوه دادن گرایشهای منحرفکننده و خطرناک جنسی بهسختی واکنش نشان دادند.
یکی از تکنیکهای دیزنی در ترویج همجنسگرایی حمله به ضمیر ناخودآگاه کودکان است. این کمپانی با قرار دادن صحنههای همجنسخواهانه در پسزمینه روایت صحنههای مربوطه را از دید والدین بچهها محفوظ نگه میدارد و به تمرکز آنها نسبت به مفاهیم موجود در متن اثر خدشه وارد میکند. پیگیری چنین رویکردی موجب میشود بچهها بسیار راحتتر موارد منتهی به همجنسگرایی را درک و درنتیجه قبول کنند. حمله به ضمیر ناخودآگاه یکی از تاکنیکهای اصلی کمپانی والت دیزنی برای قبول همجنسگرایی بهعنوان یک پدیده کاملا عادی در میان بچهها محسوب میشود که صدای بسیاری از مادران آمریکایی را درآورده است.
شیوع و همهگیری کرونا در سراسر دنیا بر تولید فیلمهای همجنسگرایانه صحه گذاشت و روند ساخت و عرضه آنها را در قالب سرویس استریمنتفلیکس بهسرعت گسترش داد، حتی اعتراضها نسبت به این قبیل فیلمها نیز موجب نشد آمریکاییها برای سرگرم کردن مردم سراسر دنیا راه دیگری را برگزینند و با وجود کاهش ارزش سهام نتفلیکس فکری به حال خویش و دمودستگاه مالی عظیمشان کنند.
آش آنقدر شور شد که دولت ترکیه مانع از ساخت سریال if only در این کشور شد، چون آنها متوجه وجود یک شخصیت همجنسگرا در این مجموعه شده بودند و همین اتفاق ادامه کار را برای عوامل ساخت سریال غیرممکن کرد. نتفلیکس هم زیر بار تغییر فیلمنامه نرفت و درحالیکه تمام دستمزد عوامل را پیش از این پرداخت کرده بود عطای تولید را به لقایش بخشید و حکم به لغو فیلمبرداری در این شرایط داد.
متن کامل گزارش ایمان عظیمی، خبرنگار گروه فرهنگ را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.