تاریخ : Fri 27 Sep 2024 - 16:19
کد خبر : 195666
سرویس خبری : جهان شهر

نشانه‌هایی از همکاری ایران با آژانس به وجود آمده است

رافائل گروسی:

نشانه‌هایی از همکاری ایران با آژانس به وجود آمده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به سفر آتی خود به تهران، گفت: فرصت برای انجام کاری درباره موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین موضع‌گیری خود درباره موضوع هسته‌ای ایران، گفت که فرصتی برای ازسرگیری همکاری‌ها به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: ایران نشانه‌هایی از تمایل به ازسرگیری همکاری، نه تنها با آژانس بلکه با شرکای پیشین ما در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از خود نشان داده است؛ در حال حاضر فرصتی برای انجام کاری در مورد موضوع هسته‌ای وجود دارد.

گروسی اظهار کرد: اگر اوضاع به شکلی مثبت پیش برود که فکر می‌کنم این قصد رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران است، گفت‌وگو‌ها با شرکای سابق دوباره ازسرگرفته خواهد شد؛ مزیت عراقچی این است که او همه چیز را در مورد این فرآیند می‌داند و این به ما امکان می‌دهد سریع‌تر حرکت کنیم.

وی با تکرار ادعا‌های علیه استفاده ایران از حق قانونی خود برای لغو مجوز بازرسان آژانس، مدعی شد که به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد تا ایران در موضع خود بازنگری کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با اشاره به سفر پیش روی خود به ایران، گفت: فکر می‌کنم دستیابی به توافقی با ایران در این زمینه‌ها نشانه‌ای سازنده برای مذاکرات آتی خواهد بود؛ آیا توافق پیش رو همان قبلی خواهد بود؟ آیا به‌روز می‌شود؟ آیا چیزی کاملا متفاوت خواهد بود؟ این با کسانی است که تصمیم می‌گیرند و چارچوب واقعی به توافق صورت‌گرفته واگذار خواهد شد.