تاریخ : Fri 27 Sep 2024 - 11:52
کد خبر : 195657
سرویس خبری : جهان شهر

سی‌ان‌ان : باتری پیجرهای منفجرشده، موادمنفجره داشت

بنابر گزارشی از انفجار در لبنان

سی‌ان‌ان : باتری پیجرهای منفجرشده، موادمنفجره داشت

دو مقام امنیتی ارشد لبنانی در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» قرار داشتن مواد منفجره در پیجرها به نحوی که قابل تشخیص نباشند را تایید کردند.

دو مقام امنیتی ارشد لبنانی در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» قرار داشتن مواد منفجره در پیجرها به نحوی که قابل تشخیص نباشند را تایید کردند. شبکه «سی‌ان‌ان» بامداد جمعه در گزارشی به نقل از مقام‌های لبنانی، به بررسی علت انفجار هزاران پیجر در دستان مردم لبنان طی عملیات تروریستی رژیم موقت صهیونیستی پرداخت.

دو مقام بلندپایه امنیتی لبنان - که نامشان فاش نشد - به این شبکه گفتند که عملیات جنایتکارانه اسرائیل در منفجرکردن پیجرها، با استفاده از باتری‌های دارای مواد منفجره انجام شد. یکی از منابع توضیح داد: «نحوه مخفی‌شدن مواد منفجره در باتری‌های پیجرها به قدری پیچیده بود که قابل شناسایی نبود».

وی اما افشا نکرد که این دستگاه‌ها قبل از ورود به لبنان، تحت چه بررسی‌هایی قرار گرفته بودند. منبع دوم نیز به سی‌ان‌ان گفت که یکی از پیجرهای دستکاری‌شده را بررسی کرده و شاهد انفجار کنترل‌شده آن بود.
او خاطرنشان کرد: «ماده منفجره به باتری لیتیومی پیجر دوخته‌شده بود و عملاً غیرقابل شناسایی بود. هرگز چنین چیزی را ندیده بودیم».