تاریخ : Sun 22 Sep 2024 - 23:46
کد خبر : 195488
سرویس خبری : نقد روز

پزشکیان: پیام ایران برای جهان، صلح و امنیت است

رئیس جمهور وارد نیویورک شد

پزشکیان: پیام ایران برای جهان، صلح و امنیت است

رئیس‌جمهور اسلامی ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی به نیویورک سفر کرده است، در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل، زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل و جمعی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در این نهاد بین المللی قرار گرفت.

پزشکیان: پیام کشور ما صلح و امنیت است
رئیس جمهور در بدو ورود به نیویورک گفت: حامل پیامی از طرف کشورمان برای صلح و امنیت داریم و تحقق شعاری که امسال سازمان ملل مبنی بر صلح و آینده توأم با توسعه برای همه مردم دارد.
وی ادامه داد: به جای خونریزی و جنگ و کشتار، باید دنیایی درست کنیم که همه انسان‌ها بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند؛ مستقل از رنگ و نژاد و قومیت و منطقه زندگی آنها.
پزشکیان افزود: متأسفانه فعلا دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به این شکل نیست؛ استاندارد‌های دوگانه وجود دارد، یک عده خوبند و عده‌ای هم همبنطوری بدند؛ درنتیجه مشکلاتی که می‌بینیم به وجود می‌آید. فرصتی که برای زندگی در کره خاکی داریم، برای همه انسان‌ها باید برابر باشد.