تاریخ : Sat 21 Sep 2024 - 21:07
کد خبر : 195429
سرویس خبری : ورزش

اگر دهان باز کنم، سمیعی باید از فوتبال برود

واکنش جواد نکونام به اتفاق‌های اخیر

اگر دهان باز کنم، سمیعی باید از فوتبال برود

جواد نکونام جواب اظهارات مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال را داد.

در پی ادعاهای داوود حقدوست، دستیار فرشید سمیعی علیه جواد نکونام، سرمربی استقلال پاسخ ادعاهای دستیار مدیرعامل استقلال را داد و بیان کرد: «خدا را شکر تمام‌حرف‌هایی‌که من دو هفته قبل زده بودم یکی یکی درست از آب درآمد. اینکه این عزیزان نمی‌دانند اینجا استقلال است و استقلال باید نتیجه بگیرد. تمام برنامه‌ریزی  که کرده بودند و آینده‌ای که دیده بودند این بود که استقلال بازی با الغرافه با ببازد ، نساجی را ببازد  و دربی و بازی با السد را هم‌ببازد و اینجا خود مردم بیایند اعتراض کنند که نکونام برود!»

نکونام افزود: «چرا بعد از مذاکره مدیریت با مربی خارجی استعفا ندا‌دم؟ ما در کشور ایران زندگی می‌کنیم و یک سری قوانین اینجا فرق می‌کند نسبت به بقیه  نقاط! من بازی با الهلال استعفا داده بودم به خاطر اینکه اتفاقاتی افتاده بود از قبل برای من به وجود آوردند و بی احترامی کردند و من این کار را کردم و‌ استعفا دادم. بلافاصله بعد از بازی با الفیصلی  استعفا دادم و همه دیدند بهترین عملکرد و‌نتایج فولاد رقم خورد.»

سرمربی استقلال بیان کرد: «الان اگر این‌کار را می‌کردم  می‌گفتند نکونام جا زد. اگر این کار را نکنم‌ این صحبت‌هایی که می‌بینید مطرح می‌شود  و می‌گویند چرا استعفا نمی‌دهی! اینجا مقداری دوگانگی داریم با این حال من همیشه کار خودم را انجام‌می‌دهم. هر‌جا ببینم‌جار انجام نمی‌شود و خدشه به من وارد می‌شود و سنگ اندازی می‌کنند سعی می‌کنم  خویشتنداری کنم. مخصوصا امسال‌که سعی کردم کمتر حرف بزنم و شرایطی فراهم‌ کنم برای آرامش استقلال!»

نکونام گفت: «از وقتی من در استقلال در سال ۱۳۹۱ بازی می‌کردم . شما دیدید که ما سال ۱۳۹۲ جام گرفتیم. از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ ده سال و سی جام بوده است. نه ۲۵ تا جام! برگزار شده است. استقلال ‌متاسفانه چند ‌جام گرفته است؟ 
ما استقلالی‌ها از این موضوع ناراحتیم. ولی تمام این حواشی و  مشکلات باعث این اتفاقات شده است. من آمده‌ام دارم‌ کارم را انجام می‌دهم. دعوا می‌کنم برای  موفقیت استقلال! من‌دو‌هفته قبل حرف زدم و‌حرف‌هایم درست بود. این‌ها دنبال این بودند؛ امروز اصلا همه چیز مشخص شد دیگر! دنبال این بودند که الغرافه را ببازیم.»

سرمربی استقلال اظهار کرد: «خب اگر الغرافه را ببازیم،  هر مربی سر کار باشد، استقلال باخته است. من تنها که نباخته‌ام.نمی‌نویسند نکونام مقابل الغرافه باخت. می‌نویسند استقلال و الغرافه. 
همان‌طور‌که دیدید هم استقلال‌موفق شد. شما ببینید! ما دیروز بازی کرده‌ایم‌‌و یک‌نفر از باشگاها و از مدیران دنبال تیم نبوده است. مگر می‌شود مدیرعامل تیم دنبال تیم نباشد؟ اصلا کجا هست ایشان؟ از آن موقع تا الان پرداختی داشته‌اند به بازیکنان؟»

جواد نکونام بیان کرد: «بازیکنان من امسال مانده‌اند‌ که چه کار کنند.‌سال‌های قبل همه‌اش صحبت بود و‌حرف می‌زدند که نمی‌دانیم چه کار کنیم. یک‌درصد هم پول نگرفته‌اند. یک‌سری از بازیکنان پول پارسالشان مانده است. یک‌سری از بازیکنان برای انجام کارهایشان از قرارداد امسال خود قول و چک‌داده‌اند و صبر کرده‌اند کارشان انجام شود اما هیچ کاری برای آنها انجام نشده  و هیچ‌حرفی نزده‌اند و کارشان را می‌کنند.»

سرمربی آبی‌پوشان گفت: «آقایان نمی‌خواهند کار انجام شود. نمی‌خواهند استقلال آرامش داشته باشد و صحبت‌هایی هم که امروز  انجام شد تمام و نقطه به نقطه را مدیرعامل گفته بود و من به سمیعی هم زنگ زدم و‌گفتم‌و‌ تعارفی هم با آنها نداشتم. ایشون‌جوابی‌ ندادند. با سمیعی حرف زدم‌ و همه نکات را منتقل کردم ‌و‌ جواب‌خودم را گرفتم. واو به واو‌ حرف‌های آن فرد حرف‌خای مدیرعامل استقلال بود و‌کاذی کرد که فقط یکی‌دیگر‌ حرف بزند.»

نکونام اظهار کرد: «این حرف‌ها هم حرف‌هایی نبود که من آن را بدون جواب بگذارم. به خاطر اینکه کاملا دروغ بود. من یک‌بار گفتم خودشان بیایند حرف بزنند و راستش را بگویند. مثال می‌زنم. بدنساز‌کن‌قرارداد‌پارسالش یعنی بدنساز، فیزیوتراپ و نفری که الان دارد با باشگاه اتلتیکو مادرید کار می‌کند. سابقه کار با باشگاه رئال مادرید را دارد. افرادی که  علم‌ روز دنیا را بلد هستند و باشگاه‌های بزرگ ‌بوده‌اند. سه نفر از افرادی که با من کار می‌کردند قرارداد پارسال‌شان را بدهند اگر امضا نکردند کل مبلغ قرارداد را من پرداخت می‌کنم.»

سرمربی استقلال تاکید کرد: «کدام  چهارصد هزار دلار؟!شما تا پنجاه‌هزار دلار نمی‌توانی بشماری بعد می‌گویی قیمت یک بدنساز صدهزار دلار است؟ هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید. قرارداد بازیکن به  فوتبالش است و مربی به عملکردش. مگر همه  مربیان هفتاد هزار دلار یا صد هزار دلار قیمت دارند؟ شما اصلا  چه می‌دانید از فوتبال  که حرف می‌زنید؟!»

جواد نکونام بیان کرد: «من قبلا با آقای شهریاری حرف زدم به خاطر اینکه هولدینگ کارها را انجام داده بود و من هم تشکر کردم به خاطر تیمی که داریم. یکی‌دو تا بازیکن می‌خواستیم که نکرفتند. شما نگاه کنید که مهرداد محمدی چه بلایی سرش آورده‌اند که شش بازی محروم است و چهار بازی گذشته و‌ ما هنوز او را نداریم و‌ معلوم نیست کی محرومیتش تمام می‌شود. بعد از فسخ قراردادش زمان محرومیت او بعد از ثبت دوباره باید لحاظ بشود.»

وی افزود: «ببینید بازیکن را بدون اجازه برده‌اند قراردادش را فسخ کرده‌اند. یک کار دیگری کرده‌اند که من فردا درباره‌اش حرف می‌زنم. من درباره هیچ بازیکنی  حرف نمی‌زنم‌ و اسمش را نمی‌آورم و مهرداد محمدی هم که گفتم همه وضعیتش را می‌دانند.  ولی آنها یک کار دیگری کرده‌اند که من فردا درباره‌اش حرف می‌زنم. یک‌چیزی را می‌خواهم بگویم که تا فردا صبر می‌کنم ببینم چه کار خواهند کرد و اگر نیاز باشد صبح حرف می‌زنم.  آقای سمیعی یک کاری کرده‌ است که اگر من بگویم باید بگذارد از فوتبال برود. به خاطر اینکه کار اشتباه کرده و بدون اجازه من کاری را انجام داده که اجازه آن را نداشته است.»

نکونام تاکید کرد: «مدیرعامل بداند با این کارهایی که می‌کند نمی‌تواند من را مقابل افرادی دیگری قرار بدهد. مثل مهدی هاسمی‌نسب. مثل آتیلا حجازی. او راه را دارد اشتباه می‌رود و به تیم  باشگاه استقلال دارد ضربه می‌زند.»

سرمربی استقلال بیان کرد: «تاثیر فشارها و حواشی روی تمرکز من؟ متاسفانه این اتفاق افتاده است شرایطی که برای تیم و‌ بازیکنان به وجود آورده‌اند‌ و‌ شرایط بدون پول‌ و‌ امکانات و‌ توجه از سمت مدیریت و اینکه بیایند یک خسته نباشید بگویند، انشالله دربی و بازی با السد را با موفقیت پشت سر بگذارند. میمانم یا می‌روم؟ صبر می‌کنیم ببینیم چه شرایطی اتفاق می افتد و خیلی فشار و مشکلات هست. من به خاطر استقلال تا الان دعوا کردم‌ و همه کار کردم، وظیفه‌ام را به خاطر استقلال و هوادارانش انجام دادم.»

وی اظهار کرد: «الان هم اگر ایستاده‌ام  به حرف زدن به این خاطر است که استقلال برایم از هرچیزی مهم‌تر است. من حاضرم خودم نباشم اما استقلال موفق باشد. بروند هر مربی که دوست دارند بردارند بیاورند  و‌موفق باشند.»