تاریخ : Wed 18 Sep 2024 - 15:19
کد خبر : 195291
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس-آلومینیوم بدون VAR؟

صدا‌و‌سیما از دستگاه چینی 12 ایراد گرفت

پرسپولیس-آلومینیوم بدون VAR؟

آخرین خبر سیستم کمک داور ویدئویی حاکی از آن است که صدا‌و‌سیما در نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز از دستگاه وارد‌شده از سوی شرکت چینی 12 ایراد گرفته تا نشان دهد بی‌دلیل آن را تایید نکرده است. 

فرهیختگان: از قرار معلوم صداوسیما قصد ندارد در مورد موضع خود در قبال تجهیزات ویدئویی‌ای که فدراسیون از یک شرکت چینی خریداری کرده کوتاه بیاید و قصد تایید آن را ندارد. همان طور که قبلا اشاره داشتیم فدراسیون فوتبال 6 دستگاه VAR را از این شرکت چینی خریداری کرده و تا الان توانسته یکی از این دستگاه‌ها را وارد کند؛ چراکه برای وارد کردن  5 دستگاه دیگر باید به قرارداد مالی‌اش با شرکت مورد نظر پایبند باشد.

اما از آنجا که بودجه اختصاص‌پیدا‌کرده از سوی دولت برای خریداری این دستگاه‌ها چند ماهی است که در اختیار شرکت توسعه و تجهیز است و این شرکت هم تا زمانی که صدا‌و‌سیما حاضر به تایید تجهیزات ویدئویی این شرکت نباشد، بودجه‌ای را به فدراسیون نخواهد داد. فدراسیون توانسته تایید فیفا را در جهت استفاده از دستگاه وارد‌شده بگیرد اما صدا‌و‌سیما زیر بار این مساله نمی‌رود.

در همین راستا مهدی تاج اخیرا از وزیر جدید ورزش خواست وارد عمل شده و به قضایا خاتمه دهد. اما آخرین خبر حاکی از آن است که صدا‌و‌سیما در نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز از دستگاه وارد‌شده از سوی شرکت چینی 12 ایراد گرفته تا نشان دهد بی‌دلیل آن را تایید نکرده است. 

در همین راستا فدراسیون پیشنهاد داده در جلسه‌ای با حضور نمایندگان صدا‌و‌سیما، فدراسیون و همچنین مهندسان شرکت چینی که برای کلاس آموزشی   VARدر ایران به‌سر می‌برند، نشستی برگزار شده و هر ایرادی که از سوی صدا‌و‌سیما بر دستگاه VAR وارد است، برطرف شود که این پیشنهاد هنوز با استقبال مسئولان صدا‌و‌سیما مواجه نشده است. در چنین شرایطی ممکن است از تجهیزات ویدئویی این شرکت چینی در بازی روز جمعه پرسپولیس و آلومینیوم استفاده نشود.