تاریخ : Wed 18 Sep 2024 - 14:05
کد خبر : 195289
سرویس خبری : ورزش

نظر کارشناسی: بیرانوند طلبی از پرسپولیس ندارد

خبر جدید از پرونده جنجالی

نظر کارشناسی: بیرانوند طلبی از پرسپولیس ندارد

کارشناس مالی بعد از بررسی پرونده بیرانوند نظر نهایی خود را اعلام کرد و بر این اساس دروازه‌بان پیشین پرسپولیس و فعلی تراکتور بابت فصل قبل طلبی از سرخپوشان ندارد.

آن‌طور که خبرگزاری تسنیم روایت کرده، پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند چند هفته پیش و بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان در نهایت با نظر کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال برای بررسی مدارک مالی به یک کارشناس مالی ارجاع داده شد تا به صورت دقیق فیش‌های پرداختی پرسپولیس به بیرانوند و همچنین ادعاهای این بازیکن مورد کارشناسی قرار بگیرد.

پس از این اتفاق، کارشناس مالی مورد تأیید کمیته وضعیت، دو مرحله در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و مدارک و مستندات سرخپوشان و همچنین مدارک علیرضا بیرانوند را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد نظر نهایی کارشناس مالی روز گذشته صادر و به طرفین پرونده و کمیته وضعیت نیز ارسال شده است.

نظر کارشناس مالی به شرح زیر است:
1-«با عنایت به اینکه در قرارداد و الحاقیه و همچنین اسناد مالی باشگاه پرسپولیس به جز سر فصل حق الزحمه قراردادی و آپشن و عنوان سومی تحت عنوان پاداش پیش‌بینی نشده؛ لذا مطالباتی تحت عنوان پاداش قابل احراز نیست.
2- با توجه به خلاصه اطلاعات مالی و پرداخت مبلغ 19 میلیارد و 80 میلیون تومان از سوی پرسپولیس، مجموع پرداختی باشگاه به خوانده مطابق مبلغ فوق صحیح بوده و مطالباتی برای بیرانوند احراز نمی‌شود.»

نکته بسیار مهمی که برای اولین بار در «فرهیختگان» به آن پرداختیم این است که در شرایط کنونی جزییات این دعوای مالی خیلی روی سرنوشت رای پرونده برای قانونی بودن یا نبودن فسخ قرارداد تاثیر ندارد. بیرانوند یک روز زودتر از پایان مهلت قانونی قراردادش را فسخ کرد و به همین دلیل اقدامش قانونی بود. حالا فرض کنید اصلا از پرسپولیس طلب هم داشته باشد.  به خاطر فسخ زودتر از موعد او بازنده این پرونده جنجالی است. طبق آخرین شنیده‌ها کمیته تعیین وضعیت تا فردا و بعد از بازی آسیایی تراکتور رای پرونده بیرانوند را صادر خواهد کرد.