تاریخ : Wed 18 Sep 2024 - 10:18
کد خبر : 195271
سرویس خبری : نقد روز

اختصاصی «فرهیختگان» از مجمع‌تشخیص: شرایط  FATF تغییر نکرده است

جلسه مجمع ۲ هفته دیگر برگزار می‌شود

اختصاصی «فرهیختگان» از مجمع‌تشخیص: شرایط FATF تغییر نکرده است

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فرهیختگان با اشاره به اینکه هنوز بحث مجددی در مورد لوایح شکل نگرفته گفته است: با توجه به برگزاری جلسه مجمع در دو هفته آتی باید برای اطلاع از نامه‌ای که رئیس‌جمهور اعلام کرده به مجمع ارسال می‌کند، صبر کرد.

فرهیختگان: لوایح مرتبط با FATF که مدت‌هاست به‌دلیل اختلاف نظرهای سیاسی و فنی در مورد آن در مجمع تشخیص معلق مانده بار دیگر پس از انتخاب مسعود پزشکیان در صدر اخبار قرار گرفته است و حامیان تصویب این لوایح، مطالبه در دستور‌کار قرار گرفتن آنها را از رئیس‌جمهور دارند.

در جریان برگزاری نشست خبری رئیس‌جمهور نیز پزشکیان در پاسخ به یکی از خبرنگاران در این مورد اعلام کرد طی نامه‌ای از مجمع تشخیص خواهد خواست بار دیگر بررسی لوایح اختلافی مرتبط با FATF به جریان بیفتد، رئیس‌جمهور جدید ایران درحالی بار دیگر موضوع FATF را به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل کرده است که انتقادها به آن همچنان بدون پاسخ باقی مانده و نظر چهره‌های تصمیم‌گیر در مورد آن نیز در مجمع تشخیص تغییر خاصی نکرده است.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فرهیختگان با اشاره به اینکه هنوز بحث مجددی در مورد لوایح شکل نگرفته گفته است: «با توجه به برگزاری جلسه مجمع در دو هفته آتی باید برای اطلاع از نامه‌ای که رئیس‌جمهور اعلام کرده به مجمع ارسال می‌کند، صبر کرد. مدافعان لوایح مذکور مشیی دارند که خالی از حقیقت نیست اما ناتمام است.  اینکه در مناسبات خارجی تاثیر می‌گذارد قابل قبول است اما اینکه چقدر تاثیر دارد، چنددرصد آسیب می‌زند، در چه شرایطی آسیب می‌زند و در صورت تصویب چه تضمینی برای اثر مثبت آن وجود دارد، معلوم نیست.»