تاریخ : Mon 16 Sep 2024 - 16:23
کد خبر : 195201
سرویس خبری : ورزش

بررسی فنی الغرافه با آنالیزور سابق استقلال

متخصص در موقعیت‌سازی؛ ناامید‌کننده در استفاده از فرصت‌ها

بررسی فنی الغرافه با آنالیزور سابق استقلال

آنالیزور سابق استقلال درمورد وضعیت الغرافه قطر معتقد است که از لحاظ آماری، این تیم خلق موقعیت بسیار مناسبی را در دیدارهای خود به ثبت رسانده، این در صورتی است که در از دست دادن فرصت‌های گلزنی، آمار این تیم ناامید‌کننده و ضعیف است.

مهدی ارژنگی‌نیا: درباره نکات فنی که درخصوص الغرافه، حریف قطری امشب استقلال وجود دارد می‌توان به نکاتی ازجمله روش، سیستم و تاکتیک و بازیکنان تاثیرگذار این تیم اشاره کرد. در این خصوص نکته حائز اهمیت این است که این تیم در 4 بازی اخیر خود یک بار با سیستم 3دفاع به مصاف حریفش رفته که نتیجه آن با شکست همراه بوده تا از حالا این گمانه‌زنی تقویت شود که تیم قطری با دفاع خطی جلوی استقلال بازی خواهد کرد. بنابراین از روی نتایج اخیر به نظر می‌رسد انتخاب مارتینز برای تاکتیک و روش بازی تیمش برای بازی امشب 2-4-4 خطی باشد. در هر صورت الغرافه روی سیستم 3دفاع، تک شکست خود در لیگ ستارگان را متحمل شده و بعید است این سرمربی دوباره با این سیستم کار خود را در برابر استقلال آغاز کند. میانگین سنی این تیم قطری 27 سال است، ضمن اینکه می‌توان تاثیرگذارترین بازیکن این تیم را فرجانی ساسی، کاپیتان تونسی تیم قطری معرفی کرد. بازیکن تونسی این تیم یک بازی‌ساز است که بیشتر حملات این تیم را پایه‌ریزی می‌کند. ضمن اینکه فلورین کومان، بازیکن رومانیایی این تیم نیز یکی از تاثیرگذارترین بازیکن زردپوشان قطری به شمار می‌رود. همچنین در کنار این دو نفر، ابوبکر خلیفه دروازه‌بان تیم قطری بهترین عملکرد را تا به این جای کار از خود به نمایش گذاشته است.

در این بین چانگ هیون سون کره‌ای بیشترین پاس‌های دقیق را ارائه داده که این موضوع نشان می‌دهد الغرافه از عقب پاس‌های خوبی می‌دهد و بازی‌سازی خوبی را از خط دفاعی آغاز می‌کند. همچنین ساسی و مادیبوی بعد از مدافع کره‌ای در رتبه بعدی بیشترین پاس‌های دقیق در بین سایر هم‌بازیان خود قرار دارند. این موضوع نشان می‌دهد که در ارتباط بین خط دفاعی با هافبک، الغرافه جزء تیم‌های خوب قطری به شمار می‌رود. البته خوسلو هم می‌تواند در هر لحظه از بازی زهردار ظاهر شود. 
از لحاظ آماری، این تیم خلق موقعیت بسیار مناسبی را در دیدارهای خود به ثبت رسانده، این در صورتی است که در از دست دادن فرصت‌های گلزنی، آمار این تیم ناامید‌کننده و ضعیف است. همچنین آمار و آنالیز فنی تیم قطری نشان می‌دهد که آنها تیم شوتزنی‌اند و بازی مالکانه در دستور کار شاگردان مارتینز قرار دارد، ضمن اینکه توپ‌های بلند و دقیق را به خوبی ارسال می‌کنند که این نشان می‌دهد الغرافه در صورت پرس استقلال، از طریق توپ‌های بلند می‌تواند از زیر فشار خارج شود. بازی‌سازی تدریجی و با حوصله با پاس‌های زیاد در نیمه خودی، معمولا در دستور کار این تیم قرار دارد و پله پله جلو می‌روند. ضمن اینکه در دوئل‌ها و تقابل‌های تن به تن نیز الغرافه آمار خوبی دارد. در کل سیستم 2-4-4 یا 1-1-4-4 که مارتینز آن را برای الغرافه در نظر گرفته ازجمله سیستم‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند بر سیستم 3دفاع غلبه کرده و جواد نکونام باید حواسش به این نکته مهم باشد.