تاریخ : Fri 13 Sep 2024 - 11:35
کد خبر : 195081
سرویس خبری : سیاست

نیروهای مسلح با امام زمان (عج) تجدید عهد کردند

در سالروز آغاز امامت امام دوازدهم شیعیان

نیروهای مسلح با امام زمان (عج) تجدید عهد کردند

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور در محضر میعادگاه منتظران با حضرت ولی عصر (عج) عهد و پیمان بستند تا زمینه ظهور را فراهم سازند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه در صبحگاه مشترک با عنوان «عهد سربازی» در مسجد مقدس جمکران گردهم آمدند و با قرائت عهدنامه‌ای با حضرت ولی عصر (عج) عهد و پیمان بستند.

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با عنوان «عهد سربازی» با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمدحسین دادرس فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد فرماندهی انتظامی و مسؤولان کشوری و لشکری در صحن جامع مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


بخش‌هایی از صبحگاه مشترک نیروهای مسلح 

 سردار حسین سلامی،  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح جمعه در آئین «عهد سربازی» در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: توصیفات وجود شریف و مقدس امام عصر (عج) در فرازهای زیبا و معنوی دعای ندبه به خوبی جلوه گر ابعاد عظیم آن وجود نازنین و آن موهبت عظیم برای بشریت از جانب خداوند است.  حضرت ولی عصر (عج) می‌آید تا زمین را از عدل سرشار کند، بعد از آنکه زمین توسط جنایتکاران از ظلم پر شده باشد و او در هم شکننده و فرو پاشنده شوکت متجاوزان است.

وی ابراز کرد: امام زمان (عج) احیا کننده و مجدد سنن و فرائز و احکام الهی است و ایشان دعوت کننده بشریت به فضیلت‌ها و احیا کننده کرامت‌های انسانی است و حضرت برای حریت و رهایی انسان از اسارت برده داران در زمین قیام خواهد کرد. حضرت ولی عصر (عج) وارث همه فضائل انبیا و موعظ اولیا الهی، عزت بخش اولیا الهی، ذلیل کننده و خار کننده دشمنان خداوند، مظهر صراط مستقیم الهی است، نه اینکه معیارها را به بشریت نشان دهد بلکه خود مظهر و معیار صراط مستقیم الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام زمان (عج) فرزند آیات بینات الهی، نشانه روشن حاکمیت ارزش‌ها و فضائل الهی، فرزند طاها و محکمات و تجلی قرآن است و کسی است که می‌آید تا جهان را با صلح و آرامش و آسایش و با حاکمیت و تجلی ارزش‌های اخلاقی اسلام و اعتلای کرامت انسان همه کره زمین را سرشار کند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی جلوه‌ای از این قیام نورانی و دقیقاً آنچه در فرازهای دعای عمیق مشاهده می‌شود، است و انقلاب اسلامی قاصم جباران و درهم شکننده سیاست متجاوزان بود که آمده بودند تا جهان را در سلطه خود بگیرند، انسان‌ها را از خداوند دور کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی آمده بود تا این شوکت امپراطوری امروزین جهان را درهم بشکند و این کار را از نقطه ایران با درهم شکستن شکوه شیطانی شاهان و عقب راندن مستکبران و ایستادن در مقابل آنان و کرنش نکردن در مقابل فشارها و ثبات قدم در مقابل فتنه‌ها به زیبایی انجام داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: انقلاب برای گشودن مبدا در صراط مستقیم الهی بود تا بندگان صالح خدا را حول این محور و امتداد در خط الهی بسازد تا در هر سرزمین اسلامی دشمنان را عقب برانند و آنها را از سیطره بر مسلمان دور سازد.

سرلشکر سلامی یادآور شد: انقلاب اسلام آمد تا شوکت از دست رفته اسلام را احیا کند و مجد و عظمت غارت شده را دوباره به مسلمان باز گرداند، وقتی به تمام حوادث و رویدادهای بزرگ انقلاب نگاه می‌کنیم، نشان می‌دهد که این انقلاب در مسیر ظهور در حال ایجاد زمینه سازی است. این انقلاب برای آن است که انسان‌ها به کرامت واقعی خود آشنا شوند و زنجیر اسارت بردگی در فضای مدرن از دست آنان باز شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسلام در پرتو حاکمیت در هندسه قدرت جهانی ظهور و جلوه‌ای تام و قابل احترام ظهور کرد تا قدرت مسلمانان به رسمیت شناخته شود و اعتبار قدرت در جهان درک شود. همه بدانند که نمی‌توان بر مؤمنان مسلط شد و غیر مسلمانان نمی‌تواند بر مسلمان حاکم شود و این خلاف سنت الهی است و ما به دنبال وراث مستضعفان هستیم تا زمانی که جهان ظرفیت و تحمل پذیرش قیام وسیع جهان و الهی بیابد.

وی اظهار کرد: این راه یک راه ادامه دار است و ما برای این مسیر شهید داده‌ایم و این بیعت ما پا برجا است و آمدیم تا زمینه ظهور این امامی را که پیوند دهنده آسمان و زمین است، فراهم کنیم.  یکی از آثار و نشانه ظهور پیوند خوردن آسمان و زمین و بارش برکات الهی و برای حیات انسان شکل گیری حیات طیبه کلام و عمل صالح و وسعت یافتن حدود بر زمین و اقامه فرایض است که انقلاب ما در این مسیر قدم بر می‌دارد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: ما دیگر از دشمنان نمی‌هراسیم چون معتقد هستیم که کبریایی از آن خداوند است و می‌دانیم که قدرت‌های شیطانی قدرت آفرینش یک مگس را ندارد و این تمام شوکت ظاهری این امپراتوری‌ها است.