تاریخ : Thu 12 Sep 2024 - 15:40
کد خبر : 195059
سرویس خبری : جهان شهر

اقدام علیه مراکز اسلامی در آلمان ادامه دارد

تعطیلی «السلام» در براندنبورگ

اقدام علیه مراکز اسلامی در آلمان ادامه دارد

 دولت آلمان که در ماه‌های گذشته اقدام علیه مراکز اسلامی در این کشور را تشدید کرده‌، امروز اعلام کرد که فعالیت‌های مرکز اسلامیِ «السلام» در براندنبورگ را به‌دلیل ارتباط با حماس ممنوع اعلام کرده است.

 دولت آلمان که در ماه‌های گذشته اقدام علیه مراکز اسلامی در این کشور را تشدید کرده‌، امروز اعلام کرد که فعالیت‌های مرکز اسلامیِ «السلام» در براندنبورگ را به‌دلیل ارتباط با حماس ممنوع اعلام کرده است. وزارت امور داخلیِ ایالت براندنبورگ اعلام کرد صبح امروز پلیس فدرال اماکن متعلق به این مرکز اسلامی و خانه‌های مرتبط با اعضای این مرکز در براندنبورگ و برلین را تفتیش کرده است.

سابقا نیز دولت آلمان در تاریخ ۲۴ ژوئیه   فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ» را  به بهانه حمایت از فلسطین یا آنچه وزیر کشور آلمان یهودی‌ستیزی تعبیر کرده  ممنوع اعلام کرده بود.

اگرچه این بهانه به هیچ عنوان برای چنین اقدامی مشروعیت‌زایی نکرده و خلاف شعار آزادی‌بیان کشورهای غربی ازجمله آلمان است، تلاش‌های چندساله دولت آلمان نشان می‌دهد علت این اقدام را باید بیش از همه در اثر‌گذاری این مرکز با سابقه در جامعه آلمان دانست.  مرکز اسلامی هامبورگ، یکی از مهم‌ترین مراکز اسلامی در آلمان است که در سال ۱۳۳۲ش (۱۹۵۳م) در شهر هامبورگ آلمان و با حمایت مالی آیت‌الله بروجردی تحت نظارت نماینده ایشان محمد محققی‌لاهیجی با عنوان مسجد تاسیس شد.

گزارش مرتبط فرهیختگان با عنوان «صهیونیست‌ها علیه میراث بهشتی» را اینجا بخوانید.