تاریخ : Wed 11 Sep 2024 - 21:24
کد خبر : 195047
سرویس خبری : سیاست

قدردانی از پیام رهبری ایران به مردم عراق

حکیم در نشست سران چارچوب هماهنگی با پزشکیان عنوان کرد

قدردانی از پیام رهبری ایران به مردم عراق

رئیس‌جمهور کشورمان و رهبر جریان حکمت عراق با یکدیگر دیدار کردند.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در حضور «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق و سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق، میزبان «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی بود.

حکیم در این دیدار بر عمق روابط عراق و ایران و نوع اشتراکات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی با توجه به مرزهای زمینی دو کشور که بین عراق و کشورهای همجوار، طولانی‌ترین است، تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق نسبت به سفر همه هیئت‌های ایرانی برای تقویت روابط و پیشبرد آن ابراز افتخار و تاکید کرد که سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از پرونده‌ها در راستای منافع دو کشور را پیش خواهد برد.

حکیم ضمن اشاره به نوع زیارت اربعین امام حسین (ع) و نقش آن در نزدیک کردن ملت‌ها، نسبت به خدمت ملت عراق به زائران از همه کشورها ابراز افتخار کرد.

وی از پیام آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به ملت عراق و موکب‌های حسینی تقدیر و تشکر کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر نقاط قوت جامعه عراق تاکید و بیان کرد که حضور پیروان اهل بیت (ع) با ثقل جمعیتی و وجود مرجعیت دینی مبارک و شعائر حسینی و حشد الشعبی و چارچوب هماهنگی، به وضعیت عراق قدرت می‌دهد.

حکیم اشاره کرد که عراق شاهد وضعیت ثبات بی‌سابقه در سطح امنیتی، سیاسی و اجتماعی و در سطح رضایت مردمی از عملکرد سیاسی و دولتی است.

وی نوع نقشی که چارچوب هماهنگی ایفا می‌کند، به عنوان سنگ بنای معادله سیاسی از طریق اتخاذ مواضع استراتژیک و جوهری در راستای خدمت به جامعه عراق را توضیح داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق به نوع نقش‌آفرینی عراق در منطقه از لحاظ نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان کشورها اشاره و نوع موضع عراق در حمایت از قضیه فلسطین در سطح مرجعیت، دولت، سیاست و ملت را بیان کرد