تاریخ : Tue 10 Sep 2024 - 20:56
کد خبر : 195010
سرویس خبری : جهان شهر

همه چیز درباره اولین مناظره ترامپ با هریس

تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود

همه چیز درباره اولین مناظره ترامپ با هریس

اولین مناظره ترامپ با هریس تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود. آیا مناظرات ریاست جمهوری انتخاب رای دهندگان را تغییر می دهد؟

مائده زمان فشمی؛ فرهیختگان آنلاین: کمتر از دوماه تا انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده و حالا قرار است تا ساعاتی دیگر دو نامزد از دو حزب آمریکا برای اولین مناظره باهم به مقابل دوربین های شبکه ABC News بیایند.

کامالا هریس ، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات، برای اولین و احتمالا تنها مناظره ریاست جمهوری قبل از انتخابات نوامبر با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواه روبرو خواهد شد، این دو هرگز قبلا مناظره نکرده بودند.

ترامپ در 27 ژوئن با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مناظره کرده بود. هفته‌ها قبل از کناره ‌گیری جو بایدن از رقابت‌ها. مناظره ای که به قدری بایدن در آن ضعیف ظاهر شده بود که واکنش های بسیاری را به همراه داشت و به خاطر همین مناظره، درخواست ها برای کناره گیری اش بالا رفته بود و در آخر هم کناره گیری کرد و حالا هریس، معاونش قرار است به جای او مقابل ترامپ قرار بگیرد.

مناظره ترامپ و هریس به میزبانی ABC News در مرکز ملی قانون اساسی در فیلادلفیا، پنسیلوانیا برگزار خواهد شد.

آخرین داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که دو نامزد اصلی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری، هم در سطح ملی و هم در یک سری از ایالت‌های نوسانی که انتظار می‌رود نتیجه انتخابات 5 نوامبر را تعیین کنند، درگیر رقابت هستند .

قوانین این مناظره چیست؟
دیوید مویر و لینزی دیویس مجریان امشب ABC World News، مجریان این برنامه خواهند بود. آنها مجبور نخواهند بود با دو نامزدی که حرف یکدیگر را قطع می کنند، درگیری داشته باشند چون هر یک از آنها صحبت نمی کنند، میکروفون ها خاموش می شوند.
اینها قوانین مناظره بین ترامپ و بایدن بود، پس از مناظره مخرب سال 2020 بین آنها. هریس امیدوار بود که میکروفون‌ها را در تمام مدت روشن بگذارند، چون معتقدند می توانند ترامپ را در لحظاتی که عصبانی می شود بهتر شناخت.
ترامپ در این مناظره حرف آخر را خواهد زد و هریس ترجیح داد در سمت راست صفحه تلویزیون بینندگان ظاهر شود.
هیچ موضوع یا سوالی از قبل با کاندیداها یا کمپین های آنها به اشتراک گذاشته نشده و آوردن هیچ گونه دست نوشته یا یادداشت از پیش نوشته شده روی صحنه مجاز نخواهد بود.
هر دو کاندیدا فقط یک خودکار، دفترچه یادداشت و بطری آب خواهند داشت و نمی‌توانند در زمان استراحت تبلیغاتی با کارکنان کمپین های خودشان تعامل داشته باشند و هیچکدام اجازه ندارند از میزهای خود دور شوند.

چه چیزی وجود دارد که باید مراقب آن بود؟

همانطور که نتایج عملکرد مناظره‌ای که منجر به پایان دادن به نامزدی بایدن شد نشان داد، مناظره‌های ریاست‌جمهوری نقاط عطف مبارزاتی هستند که می‌توانند رقابت را تغییر دهند.
این مناظرات فرصتی منحصر به فرد برای نامزدهاست تا با پخش شدن کلیپ ها و پخش مکرر صداها، تاثیر خوبی در بین رای دهندگان بگذارند. این مناظره به ویژه برای کاملا هریس مهم خواهد بود.
نظرسنجی جدید کالج سینا برای نیویورک تایمز که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که بسیاری از رای‌دهندگان هنوز به این موضوع دست پیدا نکرده‌اند که او کیست و از چه چیزی دفاع می‌کند.

آمادگی نامزدها چگونه است؟
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، هریس با همکاری با کارن دان، وکیل آماده مناظره شده است. می گویند دان نزدیک به دو دهه به سیاستمداران دموکرات کمک کرده تا برای مناظره برنامه ریزی کنند.
فیلیپ رینز، مشاور سابق کلینتون که در جریان مناظره های ساختگی او از ترامپ حمایت می کرد، ظاهرا در حال ایفای نقش مجدد برای هریس است. تیم او می‌گوید ترامپ رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده که تا حدی بر صحبت با رای‌دهندگان متمرکز بوده است. یکی از مشاوران هریس به بی‌بی‌سی گفت که او همچنین در تلاش است تا اجرای مناظره‌اش را تقویت کند.
مشاوران برجسته رئیس جمهور سابق پیش از این مناظره عبارتند از تولسی گابارد، نماینده سابق دموکرات کنگره که با هریس در جریان مناظره های اولیه حزب در سال 2020 درگیر شد و مت گیتز، نماینده جمهوری خواه کنگره فلوریدا.

آیا مناظره دیگری وجود خواهد داشت؟
در اول اکتبر، جی دی ونس و تیم والز در یک مناظره معاون رئیس جمهور در CBS News شرکت خواهند کرد. اما کمپین‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری درباره شرایط هیچ رویارویی آینده بین ترامپ و هریس به توافق نرسیده‌اند. ترامپ خواستار دست کم دو مناظره دیگر شده است. او یک مناظره زنده و با حضور تعداد بالای تماشاگر تحت نظارت فاکس نیوز را درخواست کرده است.

کمپین هریس گفته که پس از پایان یافتن اولین مناظره، بررسی خواهد کرد که آیا مناظره دوم در ماه اکتبر برگزار می شود یا خیر. کمیسیون غیرحزبی مناظرات ریاست جمهوری (CPD) که از سال 1988 بر این رویدادها نظارت دارد به نفع شبکه های تلویزیونی که مستقیما با کمپین ها سروکار دارند کنار گذاشته شده است. CPD که قصد داشت سه مناظره را در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار کند، کمپین بایدن را به دلیل عدم رعایت سنت مقصر دانسته است.

آیا مناظره های ریاست جمهوری نتایج انتخابات را تغییر می دهد؟
در کل، تحقیقات نشان می دهد که پاسخ اکثرا منفی است. وینسنت پونز، دانشیار دانشکده بازرگانی هاروارد و کارولین لو پنک-کالدیکوری، استادیار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، نظرسنجی‌های پیش و پس از انتخابات را در 10 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا از سال 1952 ارزیابی کردند. اولین مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری در آمریکا تا سال 2017.
نتایج نشان داد که مناظره های تلویزیونی تاثیر قابل توجهی بر انتخاب رأی دهندگان نداشت.
پونز در مقاله‌ای در سال 2019 که توسط دانشکده بازرگانی هاروارد منتشر شد، گفت: این تصور وجود دارد که مناظره‌ها ابزار دموکراتیک بزرگی هستند که رای‌دهندگان می‌توانند بفهمند که نامزدها چه کسانی هستند و واقعاً چقدر خوب هستند. اما متوجه شدیم که بحث‌ها بر هیچ گروهی از رأی‌دهندگان تأثیری ندارد.
تحلیلی که در سال 2013 توسط پروفسورهای ارتباطات دانشگاه میسوری، میچل مک‌کینی و بنجامین وارنر منتشر شد ، پاسخ‌های نظرسنجی دانشجویان مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده را از سال 2000 تا 2012 در نظر گرفت.
محققان دریافتند که مناظره های انتخاباتی عمومی تاثیر بسیار کمی بر ترجیح رای دهندکان نسبت به نامزدها داشته و انتخاب نامزد برای 86.3 درصد از پاسخ دهندگان قبل و بعد از مشاهده مناظره بدون تغییر باقی مانده است.
تماشای مناظره به 7 درصد از پاسخ دهندگانی که تصمیم نگرفته بودند به چه کسی رای دهند کمک کرد تا تصمیم بگیرند. تنها 3.5 درصد از پاسخ دهندگان از یک نامزد به نامزد دیگر تغییر کردند.
با این حال، مواردی وجود داشته که مناظره ها شانس نامزدهای خاص را افزایش داده، مثل باراک اوباما.

رونق اوباما
در رقابت های ریاست جمهوری سال 2008، اوباما توانست روزها پس از اولین مناظره که در 26 سپتامبر 2008 برگزار شد، به برتری قابل توجهی دست یابد.
به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، در حالی که اوباما ابتدا در نظرسنجی ها پیشتاز بود، جان مک کین، رقیب جمهوری خواه، پیشی گرفته بود و این دو سناتور از 9 تا 14 سپتامبر سایه به سایه پیش می رفتند. اوباما 46 درصد بود، در حالی که مک کین 44 درصد بود.
با این حال، از 27 تا 29 سپتامبر، اوباما به 49 درصد افزایش یافت و مک کین به 42 درصد کاهش یافت.

مناظره ها در مورد انتخابات 2024 چگونه خواهد بود؟
بر اساس میانگین نظرسنجی های گردآوری شده توسط FiveThirtyEight، بایدن در آستانه ورود به مناظره در 27 ژوئن، با اختلاف اندکی از ترامپ عقب بود.
با این حال، بایدن به دلیل عملکردش در مناظره مورد انتقاد گسترده قرار گرفت. او ضعیف به نظر می رسید، زمزمه می کرد و گاهی اوقات نامنسجم بود. از 27 ژوئن تا 9 ژوئیه، ترامپ حدود 2 درصد افزایش داشت و در مقایسه با بایدن 39.9 درصد از حمایت 42.1 درصدی برخوردار بود.
با این حال، از زمانی که هریس نامزد دموکرات شد، رقابت به طور چشمگیری تغییر کرده است.
در 24 ژوئیه، سه روز پس از خروج بایدن از رقابت، هریس با 44.9 درصد حمایت از ترامپ با آمار 44 درصدی جلوتر بود. از آن زمان این شکاف افزایش یافته است. طبق میانگین FiveThirtyEight، هریس تا روز دوشنبه 47.2 درصد بود، در حالی که ترامپ 44.3 درصد بود.

آیا مناظرات ریاست جمهوری اهمیت دارد؟
مجموعه وسیعی از تحقیقات نشان می‌دهد که یک دلیل کلیدی که مناظره‌های ریاست‌جمهوری معمولا بر رای‌دهندگان تاثیر زیادی نمی‌گذارد این است که اکثر رای‌دهندگانی که با این اجراهای تلویزیونی هماهنگ می‌شوند، به یک نامزد متعهد هستند.
با این حال، مناظرات می توانند به رای دهندگان بلاتکلیف کمک کنند تا نامزد مورد نظرشان را انتخاب کنند. هنگامی که یک نامزد نسبتا ناشناخته است، همانطور که در مورد اوباما در سال 2008 یا جان اف کندی دموکرات در سال 1960 اتفاق افتاد، مناظرات ریاست جمهوری می تواند بر نحوه درک و شناخت یک نامزد توسط رای دهندگان تاثیر بگذارد.
در سال 1960 کندی و ریچارد نیکسون جمهوری خواه در چهار مناظره ریاست جمهوری شرکت کردند. نیکسون در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور، معاون رئیس جمهور بود. روایت گسترده‌ای که از آن بحث‌ها بیرون آمد نشان می‌دهد که کندی جوان‌تر و پرانرژی‌تر نسبت به نیکسون در میان کسانی که مناظره‌ها را از تلویزیون تماشا می‌کردند محبوبیت پیدا کرد، اما نیکسون در میان رای‌دهندگانی که از مناظره را از رادیو گوش می‌دادند، عملکرد بهتری داشت. تجزیه و تحلیل محققان دانشگاه پردو در ایندیانا نشان می دهد که یکی از دلایل این امر این بود که کندی در تلویزیون بهتر از نیکسون ظاهر شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که مناظره بین ترامپ جمهوری خواه و هریس دموکرات می‌تواند لحظه تعیین‌کننده‌ای در مبارزات انتخاباتی باشد، زیرا ده‌ها میلیون رای‌دهنده آمریکایی برای تماشای پاسخ نامزدها به سوالات و داد و ستد حرف‌هایشان آماده می‌شوند. اما در حالی که کمتر از دو ماه تا روز انتخابات باقی مانده، آیا این مناظره می تواند دیدگاه رای دهندگان را از این دو نامزد تغییر دهد یا خیر؟