تاریخ : Mon 09 Sep 2024 - 01:14
کد خبر : 194943
سرویس خبری : ورزش

عقلانیت به تصمیم مدیران استقلال برگشت

اول فرصت بعد نتیجه‌گیری؛

عقلانیت به تصمیم مدیران استقلال برگشت

جواد نکونام در استقلال ماندنی شد. این تصمیم نشان داد که مدیریت باشگاه سعی کرد پس از اقدامات پرحاشیه اخیرش عقلانی تصمیم بگیرد و ثبات را به تغییر ترجیح دهد

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:  از میان اخبار منتشر شده در روزهای اخیر، خبر مهم‌تر برای هواداران استقلال دقایقی پیش از جلسه هیات‌مدیره باشگاه رسید؛ جواد نکونام روی نیمکت آبی‌ها ماندنی شد و کادرفنی این تیم در مقطع کنونی تغییر نخواهد کرد. در این تصمیم  نشانه‌های مهمی دیده می‌شود که باید آن‌ها را ۲ سطح دسته‌بندی کرد:

اول، رویکرد مدیریت باشگاه نسبت به تیم است که سعی کرد پس از اقدامات پرحاشیه اخیرش عقلانی تصمیم بگیرد و در فاصله یک هفته مانده به اولین بازی استقلال در لیگ نخبگان، ثبات را به تغییر ترجیح دهد. این تصمیم، از چند وجه بهترین نسخه برای استقلال بود. چرا که در موقعیت کنونی باشگاه که محدویت‌هایی وجود دارد و با مشکلات متعددی چون سقف بودجه درگیر است، هر گونه تصمیم هیجانی می‌تواند هزینه‌های بسیاری را به ساختار اقتصادی باشگاه و آینده تیم تحمیل کند.

 دوم، بحث منطق فوتبال است که به آن عمل شد. جواد نکونام در بُعد امتیازگیری در ۳۳ هفته‌ای که روی نیمکت استقلال نشسته نتایج قابل‌قبولی گرفته و با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در تیمش ایجاد کرده، برای موفقیت نیازمند فرصت بیشتری است. البته به این معنا نیست که تیم نکونام به دور از هر گونه مشکل است. نه! ایرادات مهمی هم وجود دارد. اما برای رفع این مشکلات فنی و تاکتیکی تیم باید به کادرفنی زمان داد؛ هفته سوم نمی‌توان درباره کیفیت فنی یک تیم درست قضاوت کرد.

 حالا در شرایطی که استقلال هفته آینده باید به مصاف الغرافه قطر برود و روزهای دشوارتری را هم در پیش دارد، باید منتظر ماند و دید نوع رفتار مدیریت باشگاه با تیم از این پس چگونه خواهد بود. حل مشکل قرارداد دستیاران نکونام، ماجرای اضافه شدن کمک پرتغالی، رفع موانع قرارداد برخی از بازیکنان و تکمیل لیست تیم در کنار انجام فرآیند تدارک مهم‌ترین اقداماتی است که زمان زیادی برای برطرف ساختن آن‌ها وجود ندارد.