تاریخ : Thu 05 Sep 2024 - 20:34
کد خبر : 194822
سرویس خبری : جهان شهر

آمریکا: پوتین درباره انتخابات اظهار نظر نکند

جان کربی در گفتگو با خبرنگاران؛

آمریکا: پوتین درباره انتخابات اظهار نظر نکند

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: پوتین باید صحبت در مورد انتخابات ما را متوقف کند.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «پوتین باید صحبت در مورد انتخابات ما را متوقف کند. او نباید از کسی طرفداری کند.»

این سخنگوی دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا تصریح کرد: «آقای پوتین باید صحبت در مورد انتخابات ما را متوقف کند. او نباید به این صورت از کسی حمایت کند. تنها افرادی که باید تعیین کنند رئیس جمهور بعدی آمریکا چه کسی هستند، مردم آمریکا هستند.»

کربی تاکید کرد: «ما قدردان می شویم که آقای پوتین اولا صحبت در مورد انتخابات ما را متوقف کند و دوما از مداخله دست بردارد.»

اظهارات پوتین یک روز پس از آن بیان شد که وزارت دادگستری آمریکا دو مدیر رسانه های روس را به طرح ادعایی برای تأثیرگذاری بر انتخابات نوامبر آمریکا با متهم کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته است: «کامالا هریس در صورت پیروزی ممکن است از اعمال تحریم های جدید ضد روسیه خودداری کند! او خیلی رسا و جالب می خندد. این بدان معناست که اوضاعش خوب است.»

پوتین تصریح کرده است: «بایدن از رقابت های انتخاباتی کنار کشید، اما توصیه کرد که همه حامیانش از خانم هریس حمایت کنند. ما نیز همین کار را می‌کنیم، از او حمایت خواهیم کرد!»

پوتین با بیان اینکه سخن گفتن درباره افراد مورد علاقه برای پیروزی در انتخابات آمریکا برعهده ما نیست، تأکید کرد: «مردم آمریکا، نه روس‌ها، باید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین کنند. در نهایت، انتخاب با مردم آمریکا است و ما به این انتخاب احترام خواهیم گذاشت.»

 دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ دولت روسیه را رسما متهم به دخالت در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) این کشور کرد. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این وزارتخانه سه اقدام برای مبارزه با آنچه «نفوذ پنهانی روسیه» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواند و نیز علیه چند رسانه روسی انجام داده است.