تاریخ : Wed 04 Sep 2024 - 19:13
کد خبر : 194788
سرویس خبری : جهان شهر

استعفای زنجیره‌ای در پلیس رژیم صهیونیستی ادامه دارد

کناره‌گیری ۶ افسر از ابتدای سال میلادی؛

استعفای زنجیره‌ای در پلیس رژیم صهیونیستی ادامه دارد

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام استعفای فرمانده منطقه شمالی پلیس رژیم صهیونیستی، اسرف، رئیس اداره اطلاعات پلیس این رژیم نیز استعفاء کرد.

درور اسراف، رئیس اداره اطلاعات پلیس رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد. «درخواست بازنشستگی پس از ۳۵ سال خدمت» . این چیزی است که در متن استعفانامه امروز درور اسرف به عنوان دستیار و معاون بازرس کل پلیس اسرائیل و رئیس اداره اطلاعات این نهاد آمده است.بازرس پلیس رژیم صهیونیستی ژنرال دانی لوی که به تازگی به این پست دست یافته، صبح امروز را با سومین استعفای یک فرمانده ارشد پلیس آغاز کرد.

از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون، ۶ افسر بلندپایه پلیس رژیم صهیونیستی، که تحت نظارت ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی افراط‌گرا قرار دارند، استعفا کرده‌اند.

روز گذشته نیز شوکی تحاوکا فرمانده تیپ شمال پلیس نیز استعفا داد. ارتش صهیونیستی، همچنین روز گذشته استعفای سرلشکر تامیر یدایی فرمانده نیروی زمینی را به دلایلی که آن را شخصی توصیف نمود، اعلام کرد. یدایی یکی از برجسته ‌ترین فرماندهان ارتش به شمار می‌رود که از زمان شروع جنگ غزه استعفا می‌دهد.

همزمان شبکه ٧ تلویزیون صهیونیستی گزارش داد که سرتیپ یوسی سارییل فرمانده واحد اطلاعات ارتش صهیونیستی تحت عنوان واحد ٨٢٠٠ به زودی از مقام خود استعفا خواهد داد. کارشناسان معتقدند که این مساله نشان‌دهنده سردرگمی روزافزون مقامات اسرائیلی در زمینه شکست اطلاعاتی در کشف عملیات طوفان اقصی است.

روزنامه صهیونیستی معاریو در این رابطه گزارش داد که موج گسترده استعفاها در سرویس امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی باعث ایجاد تغییرات اساسی در آینده این نیروی امنیتی صهیونیستی خواهد شد.

در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از آویخای بوفارون عضو کنیست این رژیم اعلام کرد که بحران بی‌اعتمادی بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و یواف گالانت وزیر جنگ به تمامی سرزمین‌های اشغالی آسیب خواهد زد. در سایه تشدید اختلافات بین این دو نفر احتمال استعفای گالانت نیز قوت گرفته است.

رسانه صهیونیستی واللا نیز در این رابطه نوشت که موج استعفاهای فرماندهی پلیس و اعلام رئیس بخش اطلاعات در نیروهی پلیس مبنی بر استعفای قریب الوقوع، تنها چند روز  بعد از آن صورت گرفت که دانی لوی بازرس کل به عنوان فرمانده این نیروها انتخاب شد. 

پایگاه خبری کیبا نیز اعلام کرد که نیروی پلیس رژیم صهیونیستی بعد از اعلام عزم سه نفر از فرماندهان آن برای استعفا از زمان اعلام فرمانده جدید دچار فروپاشی شده است.