تاریخ : Wed 04 Sep 2024 - 15:35
کد خبر : 194784
سرویس خبری : ورزش

ملکه تپانچه جهان از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد

پایان پرافتخار ساره؛

ملکه تپانچه جهان از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد

ساره جوانمردی تیرانداز پرافتخار دارنده ۴ طلا و یک برنز پارالمپیک از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

ساره جوانمردی امروز پس از پایان کارش در بازی‌های پارالمپیک از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. او در تپانچه ۱۰ متر قهرمان شد و اولین مدال طلا کاروان ایران در بازی های پارالمپیک را به دست آورد.

او امروز در میکس تپانچه ۵۰ متر هم جایگاه چهارم را به دست آورد. جوانمردی در مجموع چهار مدال طلای پارالمپیک در کارنامه دارد. او در این باره گفت: «امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی می کنم و این تصمیمی است که از مدت ها قبل گرفته بودم. می‌خواستم در پاراآسیایی هانگژو خداحافظی کنم که دوستان اجازه ندادند و به من گفتند با مدال پارالمپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کن. خدا را شکر که با دست پر برمی گردم و برای آخرین بار توانستم دل مردم، خانواده، همسر و فرزندم را شاد کنم و در اوج تیراندازی را کنار بگذارم.»

او همچنین گفت: «دوست داشتم در p۴ نیز به یک مدال برسم اما متاسفانه نشد. در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی داشتم اما در فینال نتوانستم و شرمنده  مردم شدم. با وجود این که در رقابت های تپانچه ۱۰ متر بادی هوا بسیار گرم بود و از شدت گرما عرق می کردیم اما در ۵۰ متر خفیف هوا به شدت سرد و مه آلود بود و جای تعجب داشت.»

جوانمردی تصریح کرد: «در شرایطی خود را برای پارالمپیک پاریس آماده کردم که از نظر تجهیزات و فشنگ کامل نبودیم و در اردوهای پایانی از فشنگ خارجی استفاده می کردیم با این وضعیت توانستم فینال امروز را نیز خوب جمع کنم. حدود ۳ سال تمرینات را کنار گذاشته بودم و بعد از این که سهمیه پارالمپیک را در هانگژو کسب کردم تمریناتم را در تپانچه خفیف ۵۰ متر شروع کردم.»

وی گفت: «وقتی در فینال تیر می‌زدم به این فکر می‌کردم که روزی به رئیس فدراسیون نامه‌ای زدم و درخواست فشنگ کردم اما درخواست من رد شد. امروز با ناراحتی به روزهای از دست رفته فکر می‌کردم که چرا باید با تیراندازان این گونه رفتار می کردند. امیدوارم سایر تیراندازان هم رشته من روزهای خوبی را داشته باشند.»

 جوانمردی که لقب ملکه تپانچه به او داده شده است، افزود: «خوشحالم با غم و ناراحتی تیراندازی را کنار نمی‌گذارم و با خوشحالی و نشان طلا خداحافظی می‌کنم.»

مهم‌ترین افتخارات ساره جوانمردی به شرح زیر است:

۴ مدال طلای بازیهای پارالمپیک

۱مدال برنز بازیهای پارالمپیک

۵ مدال طلای رقابتهای قهرمانی جهان

۲ مدال نقره رقابتهای قهرمانی جهان

۱ مدال برنز رقابتهای قهرمانی جهان

۳ مدال طلای رقابتهای جام جهانی

۱ مدال نقره رقابتهای جام جهانی

۴ مدال طلای بازیهای پاراآسیایی

۲ مدال نقره بازیهای پاراآسیایی