تاریخ : Wed 04 Sep 2024 - 13:40
کد خبر : 194780
سرویس خبری : ورزش

سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک طلایی شد

سومین مدال طلای کاروان «فرزندان ایران»؛

سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک طلایی شد

سعید افروز در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک علاوه بر شکستن رکورد موفق به کسب مدال طلا نیز شد.

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز سعید افروز قهرمان و رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 به مصاف ۷ ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا (دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت.

افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار پرتاب‌های خود را انجام داد، عملکردی شگفت‌انگیز داشت. او در سه پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد.

ورزشکار ایرانی در ادامه با رکوردهای ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ در پرتاب‌های چهارم و ششم به کار خود پایان داد. همچنین پرتاب پنجم افروز خطا اعلام شد.

در پایان این رقابت سعید افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد. همچنین دو ورزشکار از کلمبیا با رکوردهای ۳۹.۰۴ و ۳۷.۱۷ متر به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند. افروز موفق شد سومین طلای کاروان فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن بیاویزد.

سعید افروز پس از کسب مدال طلا گفت: «با خودم عهد کرده بودم رکورد جهان را در پاریس جابه‌جا کنم. به عشق امام رضا(ع) آمده بودم و خوشحالم که توانستم مردم را شاد کنم‌.»