تاریخ : Tue 03 Sep 2024 - 22:59
کد خبر : 194764
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

خصوصی‌سازی دارد تئاتر را مضمحل می‌کند

تاجبخش فنائیان:

خصوصی‌سازی دارد تئاتر را مضمحل می‌کند

تاجبخش فنائیان در گفت‌وگو با مجله تصویری «قاف» گفت: مسیر تئاترِ حال به گونه‌ای است که هیچکس از هنرمندان تئاتر راضی نیست. برای اینکه خصوصی‌سازی دارد تئاتر را مضمحل می‌کند.

تاجبخش فنائیان در گفت‌وگو با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف» بیان کرد: «سرمایه‌دار چیزهایی را به من تحمیل می‌کند که من را از خودش می‌ترساند. مثلا من بازیگری انتخاب می‌کنم که از پس نقش بربیاید اما شاید هنوز محبوبیت زیادی نداشته باشد ولی سرمایه‌گذار نسبت به آن بازیگر موضع خواهد گرفت و یک بازیگری را معرفی می‌کند که به همراه خودش پول بیاورد.»

وی افزود: «من اصلا نگاه اقتصادی ندارم و حتما می‌دانم از کار استقبال خواهد شد و سرمایه برخواهد گشت اما چطور این را به سرمایه‌دار اثبات کنم؟ مسیر تئاترِ حال به گونه‌ای است که هیچکس از هنرمندان تئاتر راضی نیست. برای اینکه خصوصی‌سازی دارد تئاتر را مضمحل می‌کند.»

وی اظهار کرد: «۲۵ سال است که نفشه این راه کشیده شده است که تئاتر به عنوان یک امر بسیار فرهنگی تبدیل به جریان سرمایه بشود. در حالی که هیچ جای دنیا این کار را نمی‌کنند. در کشورهای اروپایی مثل فرانسه اگر داد آزادی می‌زنند، تئاتر را هدایت می‌کنند.»