تاریخ : Tue 03 Sep 2024 - 19:35
کد خبر : 194761
سرویس خبری : سیاست

کاردار سفارت انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد

به دنبال تحریم‌های اخیر؛

کاردار سفارت انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد

به دنبال اعمال تحریم‌های اخیر انگلیس کاردار سفارت انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به دنبال اعمال تحریم‌های اخیر انگلیس علیه سه فرد و یک نهاد ایرانی، امروز، ۱۳ شهریور ماه، کاردار سفارت انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. در این احضار، مراتب محکومیت این اقدام که مغایر با سیاست‌های ادعایی دولت جدید انگلیس مبنی بر تمایل به تعامل و همکاری است، اعلام گردید.

همچنین تصریح شد: «همه می‌دانند بزرگترین منبع ایجاد ناامنی در منطقه، رژیم اشغالگر صهیونیستی است که مستظهر به حمایت همه جانبه سیاسی و نظامی‌ برخی مدعیان ثبات در منطقه از جمله انگلیس است.»

رئیس اداره سوم غرب اروپا یادآوری کرد: «حمایت این کشورها از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل و تلاش آنها برای بی کیفرمانی نتانیاهو، جنایتکار جنگی، اساس بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.»

منابع انگلیسی روز دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ خبر دادند، دولت انگلستان سه فرد و یک نهاد ایرانی را به اتهام فعالیت‌های «بی‌ثبات» کننده امنیت رژیم صهیونیستی را تحریم کرده است. طبق اعلام رسانه های این کشور، حمید فاضلی و بهنام شهریاری به اتهام آن چه دخالت در حمایت از گروه‌های مسلح که قصد بی‌ثبات کردن رژیم صهیونیستی را دارند، عنوان شده توسط انگلیس، دولت حامی سرسخت رژیم صهیونیستی تحریم شده است. 

عبدالفتاح اهوازیان نیز به اتهام آن چه دست داشتن در «تهدید، برنامه‌ریزی یا انجام فعالیت‌هایی که با هدف ایجاد بی‌ثباتی در انگلستان یا هر کشور دیگری انجام می‌شود» خوانده شده تحریم شده است. یگان ۷۰۰ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به اتهام واهی «تسهیل فعالیت‌هایی که برای بی‌ثبات کردن انگلیس و سایر کشورها» تحریم شده است.

کاردار انگلیس گفت که مراتب را به پایتخت کشورش منعکس می نماید.