تاریخ : Fri 30 Aug 2024 - 15:09
کد خبر : 194619
سرویس خبری : دانشگاه

انتشار رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ تا صبح فردا

سرپرست سازمان ملی سنجش خبر داد؛

انتشار رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ تا صبح فردا

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اعلام کارنامه علمی (ملاک انتخاب رشته) و رتبه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ تا فردا شنبه ۱۰ شهریورماه خبر داد.

عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۹ شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج آزمون سراسری استخراج شده است و پیش بینی می شود از نیمه شب تا صبح شنبه ۱۰ شهریورماه در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: به دلیل انتخابات ریاست جمهوری، آزمون سراسری نوبت دوم از ۸ تیرماه به ۲۲ تیرماه منتقل شد. همین امر موجب شد دو هفته کار اعلام نتایج به تعویق افتاد.

وی گفت: امسال دو نوبت و سال گذشته دو نوبت، آزمون سراسری برگزار شد و در واقع ۴ نمره برای داوطلب داشتیم و همین امر را سخت کرده بود. برخی از افراد در چند گروه آزمایشی شرکت کرده بودند و همین کار را سخت کرده بود.

پورعباس اظهار داشت: اسامی رتبه های برتر در گروه های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر می شود.

با توجه به تعویق دو هفته‌ای در برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری، مسؤولان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پیش بینی کرده اند که نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.