تاریخ : Fri 30 Aug 2024 - 06:51
کد خبر : 194607
سرویس خبری : جهان شهر

هریس: ارسال سلاح به اسرائیل متوقف نمی‌شود

در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان؛

هریس: ارسال سلاح به اسرائیل متوقف نمی‌شود

کامالا هریس مدعی شد که سیاست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای ارسال سلاح به اسرائیل را تغییر نخواهد داد.

فرهیختگان آنلاین: کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا ‌در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان مطرح کرد که سیاست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای ارسال سلاح به اسرائیل تغییر نخواهد کرد. 

سی‌ان‌ان با تاکید بر موضوع درخواست‌‌ها برای جلوگیری از ارسال تسلیحات به اسرائیل، از هریس پرسید: «آیا رویکرد متفاوتی نسبت به بایدن در قبال جنگ اسرائیل و حماس خواهید داشت؟»

هریس نیز در پاسخ اظهاراتی را که در سخنرانی هفته گذشته خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بیان کرد، تکرار کرد: «تعهد من به اسرائیل و حمایت از توانایی‌اش برای دفاع از خود واضح و غیر قابل تغییر است.»

او در ادامه گفت: «اما بیایید یک قدم به عقب برگردیم. ۷ اکتبر - ۱۲۰۰ نفر قتل عام شدند، بسیاری از جوانانی که صرفا برای شرکت در یک جشنواره موسیقی حاضر بودند. همان‌طور که در آن زمان گفتم، امروز می‌گویم که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و ما نیز از اسرائیل دفاع می‌کنیم اما نحوه دفاع ما مهم است. بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته شده‌اند و ما باید به توافق برسیم.»

هریس با اشاره به ملاقات خود با خانواده‌های هشت گروگان آمریکایی، تأکید کرد: «این جنگ باید پایان یابد و ما باید به توافقی مبنی بر آزادی گروگان‌ها دست پیدا کنیم.»

هریس پیش از پایان دادن به صحبت‌های خود درباره تبادل اسرا و گروگان‌ها بار دیگر تاکید کرد که سیاست فعلی ارسال سلاح به اسرائیل تغییر نخواهد کرد.

هریس با توجه به ضرورت پایان دادن به جنگ گفت: «وقتی به اهمیت این موضوع برای مردمی که در آن منطقه زندگی می‌کنند نگاه کنیم، آتش‌بس در منطقه نه تنها برای پایان دادن به جنگ کار درستی است بلکه از وقوع بسیاری از اتفاقات ناخوشایند آینده نیز جلوگیری می‌کند.» 

او ادامه داد: «پایان کار باید به صورتی باشد که امنیت اسرائیل ‌و به همان اندازه امنیت، خودمختاری و کرامت فلسطین حفظ شود. برای رسیدن به این هدف همان‌طور که از ۸ اکتبر متعهد بودم، متعهد می‌مانم.»