تاریخ : Thu 29 Aug 2024 - 12:54
کد خبر : 194587
سرویس خبری : ورزش

بلانکو چگونه با دستور موقت از لیست خارج شد؟

حذف وزیر به روش سوئیسی؛

بلانکو چگونه با دستور موقت از لیست خارج شد؟

گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی استقلال روزهای عجیبی را سپری می‌کند. درحالی‌‌که به نظر می‌رسید او قرار است مهاجم اول آبی‌ها در فصل جدید باشد اما دو هفته اول را به دلیل مشکلات صدور کارت بازی از دست داد و درحالی‌‌که روز سه‌شنبه باشگاه استقلال از صدور کارت بازی مهاجم خود خبر داده بود.

فرهیختگان: گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی استقلال روزهای عجیبی را سپری می‌کند. درحالی‌‌که به نظر می‌رسید او قرار است مهاجم اول آبی‌ها در فصل جدید باشد اما دو هفته اول را به دلیل مشکلات صدور کارت بازی از دست داد و درحالی‌‌که روز سه‌شنبه باشگاه استقلال از صدور کارت بازی مهاجم خود خبر داده بود اما دیروز سازمان لیگ اعلام کرد: «در مورد گوستاوو بلانکو بازیکن باشگاه استقلال تهران و با عنایت به اینکه موضوع اعلامی در خور صدور دستور موقت است، مستند به ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی بازیکن نامبرده مجاز به همراهی تیم خود در مسابقات رسمی نخواهد بود و لازم است باشگاه دفاعیات کتبی خود را ظرف ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال نماید.»

درحالی‌که برخی مدعی شده بودند شکایت باشگاه استقلال خوزستان درباره رقم قرارداد این بازیکن دلیل این تصمیم سازمان لیگ بوده اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. باشگاه استقلال تصمیم داشت مبلغی در حدود 300 هزار دلار که از مطالباتش در فیفا بوده را به سقف بودجه خود اضافه کرده و به این ترتیب بتواند قرارداد این مهاجم آرژانتینی را ثبت کند.

این اتفاق روز سه‌شنبه رخ داد اما حاشیه‌سازی عجیب مدیر سابق استقلال برای این باشگاه این بار هم به ضرر آبی‌ها شد و شنیده می‌شود او و اطرافیانش با طرح این موضوع که رقم مورد نظر مربوط به گذشته است و نباید در درآمدهای این فصل لحاظ شود، در این زمینه مشکل‌تراشی کرده ‌است. در همین حال مدیران استقلال می‌گویند در تلاش هستند تا با ارائه دفاعیاتی این دستور موقت کمیته انضباطی را لغو کنند و باید دید آیا تا قبل از بازی امشب می‌توانند اقدام موثری در این زمینه انجام دهند یا اینکه بلانکو در هفته سوم هم غایب بزرگ تیمش خواهد بود. در همین حال شب گذشته جواد نکونام، سرمربی استقلال در واکنش به این اتفاق گفت: «قطعا هرقدر میزان کارشکنی‌ها علیه استقلال بیشتر شود، ما متحد‌تر می‌شویم و با همدلی کامل برای موفقیت استقلال تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم دربرابر این اتفاقات به سادگی کوتاه نمی‌آییم و برای استقلال تا پای جان می‌جنگیم.»