تاریخ : Tue 27 Aug 2024 - 21:36
کد خبر : 194528
سرویس خبری : جهان شهر

ویروس فلج اطفال در کمین کودکان غزه

بورل خواستار آتش‌بس سه روزه شد؛

ویروس فلج اطفال در کمین کودکان غزه

جوزپ بورل خواستار آتش‌بس سه روزه در غزه برای واکسیناسیون سراسری در برابر شیوع فلج اطفال شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس خواستار آتش بس سه روزه در نوار غزه شد تا مردم بتوانند در برابر ویروس فلج اطفال که به سرعت در حال گسترش است واکسینه شوند.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در این پیام توئیتری نوشت: «یک آتش بس بشردوستانه فوری سه روزه برای واکسیناسیون مردم و کودکان فلسطینی توسط سازمان بهداشت جهانی و یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) نیاز است.»

بورل همچنین در پیام خود تاکید کرد که گسترش سریع فلج اطفال همه کودکان غزه را تهدید می‌کند که پیش از این نیز در معرض سوءتغذیه قرار داشتند. بورل اعلام کرد که روز پنجشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای یک نشست غیررسمی در بروکسل حاضر خواهند شد.

ویروس فلج اطفال نوع ۲ (cVDPV۲) اولین بار در نمونه‌های فاضلاب غزه شناسایی شد. در ۱۶ آگوست، اولین مورد تایید شده فلج اطفال در ۲۵ سال گذشته در یک نوزاد ۱۰ ماهه واکسینه نشده شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت نیز در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها در غزه خواسته است تا جنگ را متوقف کنند تا طرح‌های واکسیناسیون انجام شود.

به گفته مقامات بهداشتی سازمان ملل، بیش از ۱.۲ میلیون دوز واکسن فلج اطفال برای واکسیناسیون ۶۴۰هزار کودک فلسطینی به نوار غزه ارسال شده است.