تاریخ : Tue 27 Aug 2024 - 21:16
کد خبر : 194527
سرویس خبری : جهان شهر

بازداشت دوروف ۴۸ ساعت دیگر تمدید شد

طبق اعلام بی‌بی‌سی؛

بازداشت دوروف ۴۸ ساعت دیگر تمدید شد

دفتر دادستانی فرانسه دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای فهرستی از اتهام‌های آقای دوروف و پیام‌رسان تلگرام را منتشر کرد. همچنین خبرها حاکی از تمدید مدت زمان بازداشت دوروف هستند.

قاضی پرونده‌ای که مدیرعامل تلگرام شامگاه شنبه در ارتباط با آن در شمال پاریس بازداشت شد، قرار بازداشت پاول دوروف را «۴۸ ساعت دیگر» تمدید کرده است.

به گزارش بی بی سی، بر اساس اطلاعیه دفتر دادستانی پاریس، بعد از سپری شدن این مدت آقای دوروف یا باید آزاد یا رسما تفهیم اتهام شود.

دفتر دادستانی فرانسه دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای فهرستی از اتهام‌های آقای دوروف و پیام‌رسان تلگرام را منتشر کرد.

عدم همکاری در انجام شنود قانونی، «مشارکت» در تسهیل جرائمی از قبیل پورنوگرافی کودکان، خرید و فروش مواد مخدر و پول‌شویی درآمد‌های تبهکاران سازمان‌یافته از جمله اتهام‌های آقای دوروف هستند.

بازداشت دوروف در فرانسه موجی از واکنش را به همراه داشته است و مقام‌های بلندپایه سیاسی از جمله در روسیه، فرانسه و ایران در مورد آن اظهارنظر کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت اتهام‌ها سنگینی که فرانسه به مدیرعامل تلگرام وارد کرده اگر با شواهد کافی تایید نشود، «تلاش برای محدود کردن آزادی ارتباطات» به نظر خواهد رسید.

دوروف پیش از این در سال ۲۰۱۴ به خاطر رد درخواست مقام‌های روسیه در بستن حساب کاربران مخالف دولت در یک شبکه اجتماعی دیگر، مجبور به ترک آن کشور شده بود.