تاریخ : Tue 27 Aug 2024 - 18:47
کد خبر : 194522
سرویس خبری : ورزش

چرا حسن  یزدانی در المپیک مدال طلا نگرفت؟

افشای راز کتف یزدانی از سوی یک ارتوپد؛

چرا حسن یزدانی در المپیک مدال طلا نگرفت؟

حمیدرضا اصلانی، پزشک ارتوپد و فوق تخصص آرتروسکوپی مدعی شد که پس از بازی‌های آسیایی، به حسن یزدانی اطلاع داده شده که بازیابی کتف وی پس از جراحی، به یک الی یک‌ونیم سال زمان احتیاج خواهد داشت.

حمیدرضا اصلانی، پزشک ارتوپد و فوق تخصص آرتروسکوپی درباره وضعیت جراحی کتف حسن یزدانی، عنوان کرد: « ۹ ماه قبل دبیر و چند نفر دیگر تماس گرفتند و خواستند تا شانۀ حسن یزدانی را معاینه کنم و ام آر آی او را ببینم. با آنها صحبت کردم و گفتم ضایعاتی در شانه او وجود دارد که یک سال از آن گذشته تصمیم با خودشان است می‌توانند ادامه دهند یا جراحی کنند.»

وی افزود: «یزدانی با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد جراحی کند. به او گفتم یک تا یک سال و نیم زمان می‌برد تا بتواند کشتی بگیرد. او گفت که می‌خواهد ۹ ماه دیگر به المپیک برود گفتم این موضوع هم شرط دارد و هم ریسک. ریسک آن این بود که ممکن است دوباره صدمه ببیند و شرط جراحی هم این بود که باید فردای همان روز فیزیوتراپی کند و ویزیت دوره‌ای داشته باشد. به او گفتیم حتماً باید ساپورت و تیپ داشته باشد. ۶ تا ۶:۳۰ ساعت جراحی طول کشید که موفقیت‌آمیز بود.»

اصلانی تاکید کرد: «یزدانی فیزیوتراپی را دو هفته بعد از عمل جراحی آغاز کرد و به مجارستان رفت و با اختلاف با حریفان طلا گرفت، بعد از آن هم راهی المپیک شد. در مسابقه اول تا سوم مشکلی نداشت البته باز هم از تیپ استفاده نکرد اما در فینال که طلا نگرفت صحبت از تیپ بود. او حتی باید در تمرینات هم از تیپینگ استفاده می‌کرد و این متاسفانه چیزی بود که اتفاق افتاد. وقتی بدن عرق کند تیپ فایده‌ای ندارد. در کاروان کشتی چند نفر بودند که طلا گرفتند؟ آنهایی که طلا نگرفتند که عمل نکرده بودند. جوانمرد باشیم و اشکالات را به گردن دیگران نیندازیم.»