تاریخ : Fri 23 Aug 2024 - 18:22
کد خبر : 194391
سرویس خبری : جهان شهر

رایزنی آمریکا و اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران

در یک گفت‌وگوی تلفنی شبانه مطرح شد؛

رایزنی آمریکا و اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از تماس شبانه وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع آمریکا درباره آنچه تدارک اقدامات مشترک در صورت مجازات سخت ایران علیه این رژیم خواند، خبر داد.

دفتر مطبوعاتی یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد او با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده درباره اقدامات مشترک ارتش‌های ۲ طرف در قبال تهدید حمله از جانب ایران و جنبش حزب‌الله لبنان به این رژیم گفت‌وگو داشته است.

این دفتر در بیانیه خود اظهار کرد: «گالانت و آستین مشترکا به ارزیابی وضعیت و تبادل نظر در مورد تهدیدات و تحولات منطقه‌ای پرداختند. بحث آنها متمرکز بر تدارک مشترک و همچنین حفظ آمادگی و توانایی عملیات مشترک نیروها و قابلیت‌های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با تهدیدات مداوم ایجاد شده از سوی ایران و حزب‌الله علیه اسرائیل بود.»

به ادعای دفتر مطبوعاتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گالانت، رئیس پنتاگون را در جریان «دستاوردهای ارتش اسرائیل در جنگ علیه حماس به ویژه از بین بردن حدود ۱۵۰ تونل این جنبش در منطقه رفح در نوار غزه» قرار داده و «بر اهمیت ادامه دادن به عملیات‌ها به منظور از بین بردن زیرساخت‌ها و مبارزان حماس تاکید کرده است.»

رژیم صهیونیستی در ۳۰ ژوئیه در یک حمله هوایی «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله را در بیروت به شهادت رساند و یک روز بعد، «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران در حمله‌ای به شهادت رسید که رژیم صهیونیستی مسئولیت مستقیم آن را برعهده نگرفته، اما عاملیت تل‌آویو در شهادت هنیه بر کسی پوشیده نیست. حال ایران و حزب‌الله لبنان وعده انتقام و خون‌خواهی داده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، گالانت با لوید آستین همچنین به بحث درباره تلاش‌ها به منظور دستیابی به توافق بر سر آزادسازی اسرای صهیونیست تحت کنترل حماس پرداخته است.