تاریخ : Wed 21 Aug 2024 - 21:55
کد خبر : 194334
سرویس خبری : جهان شهر

یک مدرسه دیگر در غزه توسط اسرائیل بمباران شد

دهمین حمله به مرکز اسکان آوارگانی در ماه؛

یک مدرسه دیگر در غزه توسط اسرائیل بمباران شد

رژیم صهیونیستی که این ماه چندین مدرسه را در نوار غزه هدف قرار داده است، امروز به یک مدرسۀ دیگر در غرب شهر غزه حمله کرد.

رژیم صهیونیستی به طور گسترده طی ماه‌های اخیر مدارس وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را هدف قرار داده است. این اماکن اکنون به پناهگاه غیرنظامیان تبدیل شده است و تل آویو با هدف وارد آوردن تلفات حداکثری این مدارس را بمباران می‌کند. خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود در نوار غزه، مدرسه صلاح الدین وابسته به آژانس آنروایسازمان ملل متحد در غرب شهر غزه را هدف قرار داده است.

به نقل از الجزیره، اسماعیل الثوابته، مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه بیان کرد که در جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه صلاح الدین واقع در غرب شهر غزه ۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه تصریح کرد: «ما ارتکاب این جنایت‌ها و کشتارها از سوی اشغالگران اسرائیلی را محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به حمله [صهیونیست‌ها] به غیرنظامیان در غزه پایان دهد. مدرسه صلاح الدین دهمین مرکز اسکان آوارگانی است که از آغاز ماه جاری میلادی از سوی اشغالگران مورد حمله قرار می‌گیرد.»

مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت غزه گفت: «ما خواستار برپایی بیمارستان‌های صحرایی در استان غزه شدیم و بر ضرورت آن تاکید کردیم، اما فایده‌ای نداشت. ارتش اشغالگران پیش از حملات خود به هر مدرسه‌ای در غزه، بیانیه‌هایی را آماده می‌کند که از پایه نادرست است. ارتش «اسرائیل» طرح تصفیه و نسل‌کشی ملت فلسطین را دارد. ارتش اشغالگران به سیاست ایجاد قحطی، تحمیل گرسنگی و ممانعت از ورود کالا به نوار غزه روی آورده است.»

در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه «الزنه» واقع در خان‌یونس نیز ۷ فلسطینی از جمله ۲ کودک و ۵ زن به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز یک مادر و ۳ کودک وی را به شهادت رساند. علاوه بر این حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «الزیتون» واقع در شرق شهر غزه نیز شهادت و زخمی‌شدن چند فلسطینی دیگر را در پی داشت.

منطقه «آل سمور» واقع در «بنی سهیلا» در شرق «خان‌‌یونس» در جنوب نوار غزه نیز هدف حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این حمله صهیونیست‌ها نیز به زخمی‌شدن چندین فلسطینی دیگر منجر شد.