تاریخ : Wed 21 Aug 2024 - 10:23
کد خبر : 194311
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس برابر تراکتور دفاع نمی‌کند

جذب میلاد محمدی، خبر خوب سرخ‌ها؛

پرسپولیس برابر تراکتور دفاع نمی‌کند

از تمرینات اخیر پرسپولیس پیداست که گاریدو دوست ندارد در تبریز به بازی دفاعی روی بیاورد. او از توانایی بالای خط دفاعی تراکتور آگاهی دارد و در همین راستا ترجیح می‌دهد با افزایش تعداد هافبک‌هایش به نوعی اجازه بازی‌سازی را به هافبک‌های کروات و پرتغالی تراکتور ندهد.

فرهیختگان: جذب میلاد محمدی خبر خوبی برای هواداران پرسپولیس در آستانه بازی این تیم با تراکتور بود و حالا آنها منتظرند تا انتقال علی قلی‌زاده هم در یکی دو روز آینده نهایی شود. انتقالی که می‌تواند قدرت پرسپولیس را در کناره‌ها دو چندان کند. همان‌طور که قبلا اشاره داشتیم خوان گاریدو تاکید زیادی روی حملات تیمش از هر دو جناح دارد و از مدافعان کناری‌اش نیز می‌خواهد در حملات حضوری فعال داشته باشند.

از این رو با حضور وحید امیری و میلاد محمدی در سمت چپ، ایوب العملود و یعقوب براجعه در سمت راست قاعدتا گاریدو نباید دغدغه‌ای در این دو پست داشته باشد. وینگرهای پرسپولیس در سمت راست هم فرشاد احمدزاده و سعید صادقی هستند و در سمت چپ هم اوستون اورونوف و امید عالیشاه با هم رقابت خواهند داشت که با اضافه شدن علی قلی‌زاده رقابت در این تیم در کناره‌ها هیجان‌انگیز خواهد بود.

این در شرایطی است که گاریدو تمایل دارد از یاسین سلمانی در کناره‌ها بازی بگیرد اما خود او ترجیح می‌دهد در حمله یا پشت مهاجم بازی کند که در سیستم 2-4-4 مدنظر گاریدو او نمی‌تواند به خواسته‌اش برسد. 

پرسپولیس فردا در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود به مصاف تراکتور خواهد رفت. دیداری که به خاطر حضور چند بازیکن سابق پرسپولیس در ترکیب تراکتوری‌ها ناخودآگاه بر حساسیت و هیجان بازی افزوده است. در همین زمینه انتظار می‌رود هر دو سرمربی قبل از هر چیز به نباختن فکر کنند؛ چراکه خوب می‌دانند شکست در این بازی چه عواقبی می‌تواند برای هر یک از آنها داشته باشد.

اما از تمرینات اخیر پرسپولیس پیداست که گاریدو دوست ندارد در تبریز به بازی دفاعی روی بیاورد. او از توانایی بالای خط دفاعی تراکتور آگاهی دارد و در همین راستا ترجیح می‌دهد با افزایش تعداد هافبک‌هایش به نوعی اجازه بازی‌سازی را به هافبک‌های کروات و پرتغالی تراکتور ندهد.

ناگفته نماند وحید امیری هم که بازیکن روبه‌رویش مهدی ترابی خواهد بود این روزها سعی زیادی می‌کند که تمام تمرکزش را روی بازی فردا بگذارد و به این خاطر در تمرینات بسیار جدی و پرتلاش ظاهر شده است. این احتمال وجود دارد که گاریدو از یکی از مهاجمانش بخواهد در کارهای دفاعی بیشتر به خط هافبک کمک کنند اما این بدان معنا نیست که او بخواهد در تبریز دنبال بازی دفاعی و پر از تاخیر باشد.

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.