تاریخ : Wed 21 Aug 2024 - 09:52
کد خبر : 194308
سرویس خبری : ورزش

به چی می‌خندی آقای فردوسی‌پور؟!

ابتذال معنا و ایده وایرال شدن؛

به چی می‌خندی آقای فردوسی‌پور؟!

در مصاحبه عادل فردوسی‌پور با سرمربی سپاهان، مورایس عبارت زشتی در توصیف یک غذای ایرانی استفاده می‌کند که چیزی جز «ابتذال معنا» نیست. 

فرهیختگان: شاید ویدئویی که از مصاحبه عادل فردوسی‌پور با مورایس مربی پرتغالی سپاهان و همسر ایرانی‌اش منتشر شده را دیده‌ باشید. در این فیلم کوتاه مرد پرتغالی عبارت زشتی در توصیف یک غذای ایرانی استفاده می‌کند که چیزی جز «ابتذال معنا» نیست. 

در سبک و سیاق جدید عادل تلاش برای وایرال کردن بخش‌های تولیدات اینترنتی‌اش به هدف اصلی او تبدیل شده، تا جایی که در ایام یورو ۲۰۲۴ او چند بازیگر و خواننده را دعوت کرد و چند گفتگوی حاشیه‌ای ساخت. مثلا در گفتگو با مهدی پاکدل و رعنا آزادی‌ور وقتی فردوسی‌پور می‌خواست سوال سینمایی بپرسد نمی‌دانست تعداد فیلم‌های بازیگر زخم کاری کم محسوب نمی‌شود. با این حال ایده تیم فردوسی‌پور برای حفظ روحیه او وایرال کردن است.

تمرکز زیاد به این ایده باعث شده فردوسی‌پور بدون‌توجه به سابقه برنامه سازی و شخصیت تحصیل کرده خودش، شوخی زننده مورایس را پخش کند. حرفی که مرد پرتغالی زد در فرهنگ ایرانی فقط «ابتذال» نام دارد و متاسفانه او خنده مستانه‌ای کرد و بدتر آن بخش را پخش و وایرال کردند. کاش به جای صدای خودت هم بوق می‌گذاشتی آقای استاد دانشگاه.

کل‌کل با مدیران تلویزیون و اثبات هنر برنامه سازی عادل فردوسی‌پور آنقدر مهم نیست که او به الفاظ مبتذل بخندد و آن را با افتخار پخش کند. حیف.