تاریخ : Tue 20 Aug 2024 - 19:00
کد خبر : 194298
سرویس خبری : سیاست

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی میراث فرهنگی و نفت در مجلس

هشتمین جلسه برگزار شد؛

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی میراث فرهنگی و نفت در مجلس

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه برگزاری شد.

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر سه‌شنبه برگزاری شد.

هادی محمدپور نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت در نشست صحن علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه نفت اظهار داشت: ایشان با انتقاد از واردات بنزین با توجه به منابع مختلف نفتی کشور گفتند به چه دلیل مذاکره برای حضور یک بخش خصوصی در صنایع بالادستی نفت سه سال باید طول بکشد؟

محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: شالوده اصلی برنامه ارائه شده توسط اینجانب بر پایه پاسخگویی و ارائه راه حل‌های مناسب برای چالش‌های پیش روی کشور در زمینه نفت و گاز است.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت چهاردهم مخالفت کرد.

زهرا خدادادی در موافقت و دفاع از سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: او از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌بینند و او به جای سلیقه بر برنامه بلند مدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای، رویکرد انسجام گرایی و گفتمان سازی و اجماع سازی دارد. 

سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس شورای اسلامی رفت و گفت: باید شکاف‌ها را پر کنیم تا بتوانیم زیرساخت لازم برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر را فراهم کنیم. دیگر راهبرد، تقویت دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی است. هم می‌توانیم منابع اقتصادی تولید کنیم و هم افکار جهانیان را به سمت انقلاب اسلامی نزدیک کنیم. بنابراین صنایع، میراث و گردشگری ما رویکرد اقتصادی و رویکرد فرهنگی دارد؛ زیرا که تولید کننده قدرت نرم است.