تاریخ : Tue 20 Aug 2024 - 11:22
کد خبر : 194284
سرویس خبری : ورزش

استقلال-الغرافه فقط آزادی یا مشهد

مقدمات بازی در ورزشگاه امام رضا در حال فراهم شدن است؛

استقلال-الغرافه فقط آزادی یا مشهد

تلاش استقلالی‌ها برای برگزاری دیدارهای این تیم در مشهد ادامه دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان این باشگاه در حال تلاش برای فراهم کردن مقدمات این کار هستند.

فرهیختگان: «تمام تلاش‌مان این است که روند کار را هر چه زودتر به سرانجام برسانیم اما با توجه به عمق کار و چالش‌هایی که در میانه راه با آن مواجه می‌شویم، اصلا نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای پایان کار و آماده شدن ورزشگاه آزادی به‌گونه‌ای که قابلیت برگزاری بازی در آن وجود داشته باشد، مشخص کنیم. شاید تا زمان آغاز لیگ نخبگان و دیدار استقلال و النصر ورزشگاه آزادی آماده و تحویل تیم‌ها شود، شاید هم کار به بعد از آن کشیده شود. هیچ چیز مشخص نیست.» این بخشی از صحبت‌های مهدی نصیبی، مدیر ورزشگاه آزادی است که روز گذشته آنها را عنوان کرده؛ هرچند به دفعات به این نکته نیز اشاره می‌کند که «در‌مورد دیدار استقلال مقابل النصر در لیگ الیت هم هیچ قولی نمی‌دهیم.»

از ورزشگاه آزادی خبر می‌رسد که چمن این ورزشگاه در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد و فقط پای ساخت‌وساز و مباحث عمرانی در میان است که آن هم به قول مدیریت ورزشگاه با 500 کارگر در دو نوبت در حال پیشروی است. اما به هر صورت وسعت بالای ورزشگاه آزادی از یک سو و از سوی دیگر انجام مراحل بازسازی تا مرحله بهره‌برداری که زمانبر توصیف شده باعث شده است تا امید چندانی برای آماده شدن آزادی تا رقابت‌های لیگ قهرمانان الیت نباشد. 

نکته مهم اما اینکه نصیبی که به صراحت تاکید می‌کند قولی برای آماده‌سازی آزادی تا آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان الیت نمی‌دهد و در تلاش است تا این ورزشگاه را به هفته سوم رقابت‌ها برساند، حتما به خاطر دارد که در بازی فصل گذشته پرسپولیس برابر النصر عربستان که اتفاقا در همین ایام نیز برگزار شد، به خاطر شرایط نامناسب چمن ورزشگاه چه حیثیتی از فوتبال و زیرساخت‌های فوتبالی کشورمان رفت؛ این در حالی است که حالا که چمن در وضعیت مطلوبی قرار دارد به نظر می‌رسد برخی کارهای عمرانی دیگر مثل بازسازی سکوها و ایجاد تونل جدید باعث شده تا در باره زمان بهره‌برداری تا آغاز رقابت‌های لیگ الیت و به‌خصوص دیدار استقلال و الغرافه تردید‌هایی ایجاد شود. 

از سوی دیگر تلاش استقلالی‌ها برای برگزاری دیدارهای این تیم در مشهد ادامه دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان این باشگاه در حال تلاش برای فراهم کردن مقدمات این کار هستند. به نظر می‌رسد در صورتی که قرار نباشد تا اتفاقات تلخ دیدار سال گذشته پرسپولیس و حتی دیدار امسال سپاهان برابر شباب الاهلی تکرار شود و برای حفظ آبروی فوتبال ایران، با قید الزام باید دیدار هفته اول آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان الیت در ورزشگاه آزادی یا امام رضای مشهد برگزار شود. 

در این زمینه یا مسئولان امر باید تلاش بیشتری تا یک ماه آینده به خرج بدهند تا ورزشگاه آزادی تحت هر شرایطی به دیدار استقلال و الغرافه برسد یا اینکه با مساعدت مسئولان ذی‌ربط در مشهد، باید این امیدواری به وجود بیاید که در یک ورزشگاه مدرن، شاگردان نکونام بتوانند میزبان حریف قطری باشند.