تاریخ : Tue 20 Aug 2024 - 10:55
کد خبر : 194281
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

همکاران عباس صالحی در وزارت فرهنگ چه کسانی خواهند بود؟

ترکیب ارشاد کابینه؛

همکاران عباس صالحی در وزارت فرهنگ چه کسانی خواهند بود؟

دولت چهاردهم در عرصه فرهنگ چه میراثی از دولت مستعجل قبلی به ارث برده است و از دست صالحی برای سامان دادن به امور مثبت قبلی و کنار گذاشتن نقاط منفی چه کاری برمی‌آید؟

فرهیختگان: موسم انتخاب به پایان رسید و مسعود پزشکیان با رای مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، اکنون زمان آن فرارسیده است که وزرای پیشنهادی کابینه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند. وی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی را روانه بهارستان کرد تا نظر نمایندگان ملت را برای نشستن بر صندلی وزارت جلب کند.

سوالی که در همین ابتدا سراغش می‌رویم این است که دولت چهاردهم در عرصه فرهنگ چه میراثی از دولت مستعجل قبلی به ارث برده است و از دست صالحی برای سامان دادن به امور مثبت قبلی و کنار گذاشتن نقاط منفی چه کاری برمی‌آید؟ ما در این گزارش قصد داریم به آنچه در مدیریت فرهنگی کشور در این سه‌سال در عرصه‌هایی نظیر کتاب، سینما، موسیقی و تئاتر حادث‌شده بپردازیم و نقش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در وضع کنونی مشخص کنیم.

درکنار پرداختن به میراث سیدعباس صالحی از دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، در این صفحه جدولی را منتشر کردیم که حاصل پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» از گزینه‌هایی است که صالحی برای معاونت‌های مختلف خود مدنظر دارد. 

متن کامل گزارش کیانا تصدیق‌مقدم - ایمان‌ عظیمی، خبرنگاران گروه فرهنگ را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.