تاریخ : Mon 19 Aug 2024 - 21:27
کد خبر : 194267
سرویس خبری : جهان شهر

حکیم و سید حسن خمینی دیدار کردند

رایزنی درباره زیارت میلیونی اربعین و تحولات منطقه؛

حکیم و سید حسن خمینی دیدار کردند

رئیس جریان حکمت ملی عراق عصر امروز با سید حسن خمینی، نوه امام خمینی (قدس سره) دیدار کرد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق عصر امروز با «سید حسن خمینی»، نوه امام خمینی (قدس سره) دیدار کرد. در این دیدار که در بغداد با حضور هادی عامری، رهبر ائتلاف فتح در پارلمان عراق برگزار شد، حکیم ضمن خوشامدگویی به سید حسن خمینی، به سیره امام راحل و نقش آن در توجه و اهتمام به امت اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و تاثیر آن بر وضعیت امنیتی و روابط کشورهای منطقه با یکدیگر، اهمیت روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران را بیان کرد و گفت که زیارت اربعین، فرصتی برای ارتباط میان ملت‌های منطقه و جهان در مسیر امام حسین (ع)، نماد عزت و اصلاحات است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، از موضع ملت عراق در خدمت به زائران اربعین از داخل و خارج کشور تقدیر کرد و از رسانه‌ها خواست بر این تجمع میلیونی بزرگ در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی سخت، تمرکز کنند.

حکیم در این دیدار بر اهمیت مقابله با چالش‌های فکری در جوامع اسلامی و اهمیت نقش نهادهای دینی و اجتماعی و حوزه‌های علمی در این مساله تاکید کرد.

وی مجددا خواستار آتش بس در غزه به همراه امدادرسانی به آوارگان و بازگرداندن آنها به سرزمینشان و بازسازی غزه شد و از جامعه بین المللی خواست برای دستیابی به آتش بس جامع تلاش و مشارکت کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان نسبت به تداوم جنگ و تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش آن و برهم زدن صلح و امنیت بین المللی هشدار داد