تاریخ : Mon 19 Aug 2024 - 15:44
کد خبر : 194255
سرویس خبری : سیاست

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دفاع و راه و صمت

ششمین جلسه بررسی صلاحیت در مجلس انجام شد؛

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دفاع و راه و صمت

ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه برگزار شد.

 ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر دوشنبه آغاز شد.
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وی دارای تفکری راهبردی است و در سطوح علمی نیز عملکرد چشمگیری داشته‌ و راه اندازی صنعت قطعه سازی در نیروی هوایی نشان دهنده اعتقاد وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح به نخبگان و دانشمندان کشور است.

نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سابقه ۴۰ ساله وی در حوزه دفاعی و نظامی گفت: او به صورت پله به پله رشد در حوزه مدیریت نظامی را از خلبانی هواپیماهای شکاری تا فرماندهی نیروی هوایی و جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی کرده به این معنا که تجربه‌ای توأم با مطالعه، تحقیق و آموزش داشته است.

یاسر سلیمانی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برادر عزیز آقای نصیرزاده بنده مخالف شما نیستم و افتخار می‌کنم که در کابینه دکتر پزشکیان حضور دارید، وزرات دفاع نقش مهمی در مسائل امنیتی و دفاعی دارد، در طراحی، ساخت، خرید و تولید نیازهای نیروهای مسلح، افتخار می‌کنیم در کنار شما هستیم. چند نکته مهم وجود دارد که چرا باید آقای اسماعیل هنیه در تهران ترور شود،  و اکنون خواهان این هستیم که  نیروهای مسلح پاسخ محکمی دهند.

علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی دفاع گفت: اینکه امیرسرتیپ نصیرزاده به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، یعنی شاخص‌های لازم را داشته و خود را توانسته ثابت کند البته لازم است که نکاتی بیان شود.

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه ها و رویکردهای خود در وزارت دفاع افزود: «از نمایندگان محترم و هیات رئیسه محترم، موافقان و مخالفان اینجانب و چه کسانی که در کمیسیون‌ها نظرات خود را اعلام کردند تشکر میکنم چرا که تمام نظرات برادران و خواهران به ارائه برنامه دقیق‌تر کمک می‌کند.»

وی افزود: «برنامه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی از منطقه و جهان تدوین شده است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می گیرد و فناوری‌های نوین و غافلگیرکننده به سرعت در حال تغییر است. منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت‌های نوین همانند جمهوری اسلامی ایران است. فشارهای استکبار جهانی در ابعاد مختلف سیاسی نظامی فرهنگی اقتصادی و نظامی بر جبهه مقاومت و ایران افزایش یافته است.»

سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون متبوع خود درباره فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد و از تأیید صلاحیت وی برای تصدی این وزارتخانه از سوی اعضای کمیسیون کشاورزی خبر داد.

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خانم صادق برابر قانون جهش تولید مسکن هر دولتی که مستقر شود مکلف است سالیانه یک میلیون مسکن تولید کند، امروز حداقل نیاز به پنج میلیون مسکن داریم که در گذشته مورد غفلت واقع شده است.

فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم ایذه خوزستان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: امروز اینجا ایستاده ام برای حمایت نمادی از توانمندی و اراده ای که در دل این سرزمین ایستاده است به این صدا گوش بسپارید، امروز نامی در برابر شما قرار دارد که نه انتخاب، بلکه یک رسالت تاریخی است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در صحن علنی مجلس و جلسه رای اعتماد، به دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه پرداخت و بیان کرد: بنا بر تنوع و گستردگی نوع خدمات وزارت متبوع چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن بر این باورم که ایجاد معاونتی یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژه‌های حمل و نقل و خواهد بود از مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی گرفته تا تعامل ویژه با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

مصطفی مطورزاده نماینده مردم خرمشهر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: مسعود پزشکیان رئیس جمهوری به وعده‌های خود عمل کرد و چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است همه اقشار مردم اعم از وزیران دولت آیت الله رئیسی در ترکیب کابینه حضور دارند، تا کنون چنین چینش کابینه ای را شاهد نبودیم و باید از دکتر پزشکیان تشکر کنیم که وفاق و وحدت ملی را این گونه تقویت کرد.

میثم ظهوریان ابوترابی، نماینده مردم مشهد و کلات در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های سیدمحمد اتابک، وزیر پیشنهادی صمت بیان کرد: بیشترین سابقه ایشان در اتاق بازرگانی بوده و خود این هم یک دغدغه‌ای ایجاد می کند که وزارت صمت و به طور کلی وزارتخانه‌ها در حوزه ماموریت خودشان نقش رگولاتوری و سیاستگذاری دارند و افرادی که نقش صنفی پررنگی داشتند این دغدغه تعارض منافع هست که نتوانند در تضاد بین منافع عامه و صنف خودشان نقطه تعادل را بگیرند.

 بخشی از برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی شد و ادامه بررسی آن به جلسه علنی فردا موکول شد.