تاریخ : Mon 19 Aug 2024 - 11:53
کد خبر : 194248
سرویس خبری : جامعه

مجوز سازنده‌ نوکیا‌ی تقلبی در ایران باطل شد

توقف تولید «نوکیا گیت»؛

مجوز سازنده‌ نوکیا‌ی تقلبی در ایران باطل شد

ماجرای نوکیای تقلبی در ایران به یکی از موضوعات مهم در حوزهٔ تجارت و صنعت تبدیل شده و وزارت صمت با ورود به این موضوع تلاش دارد تا از حقوق مصرف‌کنندگان حمایت کرده و مانع از عرضهٔ کالاهای تقلبی در بازار شود.

ماجرای نوکیای تقلبی در ایران به یکی از موضوعات مهم در حوزهٔ تجارت و صنعت تبدیل شده و وزارت صمت با ورود به این موضوع تلاش دارد تا از حقوق مصرف‌کنندگان حمایت کرده و مانع از عرضهٔ کالاهای تقلبی در بازار شود. با توجه به تحقیقات بیشتر مشخص شده که شرکت «آتیلا همراه ایهان» که گوشی‌های تقلبیِ نوکیا را تولید کرده بود، مجوزهای لازم را نداشته و رئیس سازمان توسعهٔ تجارت‌ مجوز این شرکت را باطل کرد.

چندوقت پیش اسنادی از یک تولید تقلبی در کشور در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که در حال و هوای اخبار انتخابات اسفندماه آنطور که باید موردتوجه قرار نگرفت. اما این روزها با اظهارات مسئولین وزارت صمت، این ماجرا وارد فاز جدیدی شده است. از قضا این محصول تقلبی نامی آشنا دارد. نوکیا. همان گوشی‌های دکمه‌ای که حالا برای ما نوستالژی به حساب می‌آید اما هنوز هم بازار و مشتری خودش را دارد و ایران نیز دارای نمایندگی رسمی است.

با وجود این نمایندگی رسمی، یک شرکت ایرانی مدتهاست که در حال تولید گوشی‌های نوکیایی است که هیچ ارتباطی با نمایندگی رسمی در ایران و شرکت اصلی نوکیا در فنلاند ندارد و در واقع فقط با سوءاستفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند.

پیش از این فرهیختگان در گزارش  «نوکیا گیت، کوروش کمپانی مناطق محروم!» با ارائه مستندانی این موضوع را بررسی کرده بود.