تاریخ : Sun 18 Aug 2024 - 18:33
کد خبر : 194231
سرویس خبری : جهان شهر

روایت وال‌استریت‌ژورنال از شهادت «فواد شکر» کذب است

حزب‌الله لبنان:

روایت وال‌استریت‌ژورنال از شهادت «فواد شکر» کذب است

به دنبال انتشار گزارشی توسط روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره نحوه ترور فرمانده ارشد حزب‌الله، این جنبش در بیانیه‌ای گزارش این رسانه را دروغ و در راستای تبلیغ برای پروژه رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

در بیانیه روابط عمومی حزب‌الله لبنان مطرح شده است: «حزب‌الله قاطعانه داستان ساختگی گزارش شده توسط وال استریت ژورنال درباره شهادت «فواد شکر» فرمانده جهادی ارشد ما را تکذیب و اعلام می‌کند که این روایت مملو از دروغ است و مطلقا هیچ مبنایی بر حقیقت ندارد.»

روابط عمومی حزب‌الله همچنین تاکید کرد: «هیچ یک از سه خبرنگار روزنامه که نام خود را در گزارش مذکور ذکر کرده‌اند، هرگز با هیچ یک از مقامات حزب‌الله ملاقات نکرده بودند. بنابراین این داستان از مبنا و از نظر منبع منتسب به آن، چیزی جز تخیل نویسندگان آن نیست و هدفی جز تبلیغ برای رژیم اشغالگر ندارد. روزنامه مذکور و تعدادی از رسانه‌های لبنانی و عربی به چنین اقداماتی عادت کرده‌اند و بدون بررسی این روایت کذب را منتشر کردند و مواضع خود را بر اساس اطلاعات کذب و در راستای خدمت به پروژه صهیونیستی تنظیم کردند.»

این بیانیه پس از آن صادر شد که وال استریت ژورنال امروز (یکشنبه) درباره ترور فواد شکر در ضاحیه جنوبی بیروت مدعی شد که عملیات از طریق هک‌ شبکه داخلی حزب‌الله و تماس تلفنی فواد شکر که از رسیدن او به طبقه هفتم ساختمانی که در آن زندگی و کار می‌کرد، صورت گرفت.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ناشناس حزب‌الله مدعی شد فرمانده جهادی ارشد حزب‌الله، قبل از ترور در حمله هوایی رژیم صهیونیستی، تماس تلفنی دریافت کرد تا به طبقه هفتم ساختمان مسکونی خود در بیروت برود.

منبع ادعایی این روزنامه آمریکایی گفته است: «دعوت برای کشاندن فواد شکر به طبقه هفتم، جایی که هدف قرار دادن او در میان ساختمان‌های اطراف آسان‌تر است، احتمالا از جانب شخصی بوده است که به شبکه ارتباطات داخلی حزب‌الله نفوذ کرده است.»