تاریخ : Sun 18 Aug 2024 - 15:34
کد خبر : 194222
سرویس خبری : جهان شهر

پروازهای »امریکن ایرلاینز» به اراضی اشغالی لغو شد

تا آوریل ۲۰۲۵؛

پروازهای »امریکن ایرلاینز» به اراضی اشغالی لغو شد

خطوط هوایی «امریکن ایرلاینز» به طور رسمی تمام پروازهای رفت و برگشت این شرکت هواپیمایی به اراضی اشغالی را تا آوریل ۲۰۲۵ لغو کرد.

در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها درباره حمله احتمالی ایران و محور مقاومت به تل‌آویو، خطوط هوایی امریکن ایرلاینز تمام پروازهای خود به مقصد و از مبدا رژیم صهیونیستی را تا آوریل ۲۰۲۵( فروردین ۱۴۰۴) لغو کرد.

روزنامه اسرائیل هیوم پیش‌تر گزارش داده بود که این شرکت هوایی پروازهای خود را لغو کرده و حتی نسبت به رزرو بلیت از طریق این شرکت اقدام کرده و موفق به این کار نشده بود. حالا اما این خبر به طور رسمی تایید شده است. در پی ترور اسماعیل هنیه در دهم مرداد به دست رژیم صهیونیستی، هراس واشنگتن و تل‌آویو از واکنش قطعی تهران و محور مقاومت افزایش یافته است.

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده، بزرگ ترین ایرلاین در جهان است که در تگزاس ایالات متحده قرار دارد. این ایرلاین به ۴۸ کشور دنیا پرواز دارد و سالانه ۱۶۵ میلیون نفر را در طول پرواز های خود جابجا می‌کند.

در بحبوحه نگرانی‌های گسترده از این حمله احتمالی، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به تل‌آویو لغو کرده یا کاهش داده‌اند. همچنین بسیاری از کشورها نیز از شهروندان خود خواسته‌اند تا بدون درنگ اراضی اشغالی و لبنان را ترک کنند.

شرکت لوفت‌هانزا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که تعلیق پروازهای این شرکت به چندین مقصد در منطقه از جمله تل‌آویو تا ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) تمدید شده است.

همچنین پروازهای خطوط هوایی رایان‌ایر ایرلند نیز به اراضی اشغالی تا ۲۸ آگوست (پنجم شهریور) لغو شده است. خطوط هواپیمایی سوئیس ایرلاینز نیز در ادامه لغو پروازهای سایر خطوط هوایی به تل‌آویو، تعلیق پروازهای این شرکت را به مقصد اراضی اشغالی و همچنین بیروت تا پایان مرداد تمدید کرد.