تاریخ : Sat 17 Aug 2024 - 21:11
کد خبر : 194199
سرویس خبری : ورزش

یزدانی باید مجدد کتفش را عمل کند

نخستین مصاحبه دبیر پس از المپیک:

یزدانی باید مجدد کتفش را عمل کند

رئیس فدراسیون کشتی در نخستین مصاحبه خود پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نکاتی تاثیرگذار و مهم نظیر مشکلات بدنی آزادکاران، مدال تاریخی امیرعلی آذرپیرا و رد پیشنهاد تغییر وزن توسط کامران قاسم‌پور اشاره کرد.

رئیس فدراسیون کشتی در نخستین مصاحبه خود پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به مواردی اشاره کرد: «محسن کاوه زحمات زیادی کشید. تصمیم من در خصوص پژمان درستکار مدیریتی بود. کاوه بیشترین شناخت را از بچه داشت و آنالیز تیم کشتی آزاد بی‌نظیر بود. در خصوص عملکرد کشتی فرنگی این را بگویم که از لحاظ عملکردی بهتر از آزاد بود. در خصوص عملکرد کشتی آزاد من حرف زیادی دارم و باید در خصوص فنی آن با حضور محسن کاوه صحبت شود. چرا در مبارزه روز دوم رحمان، بدن او خالی کرد؟ امیر حسین زارع پیش از مسابقات به من گفت که بدنم خراب است. با وی ۲۴ ساعت حرف زدم و موارد دیگر که باید به صورت کامل بررسی شود.»

دبیر ادامه داد: «وقت زیادی ندارم تا در فضای مجازی به برخی انتقادها توجه کنم. به کامران قاسم‌پور دوبار گفتیم به وزن ۸۶ بیاید که نخستین بار زمان مصدومیت حسن بود که خودش گفت من ۹۴ کیلو هستم و نمی‌توانم وزنم را به ۸۶ برسانم. مرتبه دوم بعد از تورنمنت رنکینگ‌دار بود که کامران نتوانست در وزن خودش موفق  باشد. با بد هادی وفایی‌پور، حسن یزدانی اتوماتیک وار انتخاب شده بود و بازهم به کامران گفتیم به وزن ۸۶ کیلوگرم بیاید تا در انتخابی حضور داشته باشد که این بار گفت که بدنم سنگین هست و نمی‌توانم وزن کم کنم.»

وی افزود: «یزدانی یکی از مفاخر ورزش کشور است و توانسته ۱۰مدال ارزشمند را در عرصه جهانی و المپیک به‌دست آورد. او در پاریس از همان ناحیه مصدوم قبلی، آسیب دید. به حسن یزدانی گفتم در ایران جراحی نکند و برای بهبود کتفش، جراحی را در کشوری چون فرانسه انجام بدهد. در ایران دکتر تاپ برای جراحی کتف نداریم، اما انتخاب خودش همین بود. رازمبک جمالوف و طاها آکگل پیش از المپیک ۲ عمل سخت بر روی کتف داشتند اما دیدید چقدر در پاریس آماده بوده و توانستند نشان طلا و برنز را برای کشورشان بدست آوردند.»

دبیر در نهایت مطرح کرد: «هنوز از روس‌ها عقب هستیم و مربیان ما ضعف‌هایی دارند، اما روس‌ها کشتی را در دل باشگاه‌ها تقویت می‌کنند. بازهم می‌گویم که در آزاد باختیم اما به نسبت گذشته جلوتر هستیم. بعد از مدال علیرضا رضایی در سال ۲۰۰۴ در کشتی آزاد، امیرعلی آذرپیرا توانست بعد از ۲۰ سال، کشتی این استان را صاحب مدال المپیک کند. در این مدت کشتی تهران مرده بود و با این نشان المپیک، مجدد کشتی آزاد تهران زنده شد.»