تاریخ : Fri 16 Aug 2024 - 20:27
کد خبر : 194165
سرویس خبری : جهان شهر

نشست دیگری در قاهره برای آتش‌بس غزه برگزار می‌شود

بیانیه قطر، آمریکا و مصر:

نشست دیگری در قاهره برای آتش‌بس غزه برگزار می‌شود

سه کشور قطر، آمریکا و مصر به عنوان میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه، مذاکرات دوحه را جدی و سازنده توصیف کردند و از دیدار مقامات ارشد این سه کشور قبل از پایان هفته آینده خبر دادند.

سه کشور قطر، آمریکا و مصر که به عنوان میانجی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کنند، پس از پایان روز دوم مذاکرات در دوحه بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: مذاکراتی که در دوحه انجام شد جدی و سازنده بود و در فضای مثبتی انجام شد. میانجی‌ها در روزهای آینده بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد آتش‌بس در غزه به کار خود ادامه خواهند داد.

این سه کشور افزودند: تیم های فنی به کار بر روی جزئیات اجرایی از جمله موارد بشردوستانه، اسیران و بازداشت شدگان ادامه خواهند داد و مقامات ارشد ما قبل از پایان هفته آینده در قاهره دیدار خواهند کرد تا به توافق برسند.

این بیانیه می‌افزاید: واشنگتن با حمایت قطر و مصر پیشنهادی ارائه کرد که شکاف‌ها را کاهش می دهد و با سندی که بایدن ۳۱ مه ۲۰۲۴ درباره آتش‌بس ارائه کرده و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت همخوانی دارد. پیشنهاد آمریکا بر اساس نقاط توافقی است که هفته گذشته به دست آمد و شکاف های باقی مانده را پر می کند.

سه کشور مذکور همچنین مدعی شدند که راه برای توافق، نجات جان انسان‌ها، امداد رسانی به غزه و آرام کردن تنش های منطقه‌ای هموار شده است.