تاریخ : Tue 13 Aug 2024 - 11:01
کد خبر : 194050
سرویس خبری : ورزش

نیمار به استقلال می‌رسد، پرسپولیس احتمالا به رونالدو

آماده جنگ ستارگان هستید؟

نیمار به استقلال می‌رسد، پرسپولیس احتمالا به رونالدو

رقابت استقلال و الهلال از حالا در لیگ الیت قطعی شده است. برای پرسپولیس هم احتمال رویارویی دوباره این تیم با یاران کریس رونالدو در النصر وجود دارد. 

فرهیختگان: سرانجام انتظارها به سر آمد و روز جمعه این هفته تکلیف قرعه‌کشی و گروه‌بندی بزرگ‌ترین رویداد فوتبال باشگاهی در قاره آسیا مشخص خواهد شد. بر همین اساس مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان الیت (نخبگان) در فصل  2024-25 ظهر روز جمعه در هتل اینترکانتیننتال کوالالامپور برگزار می‌‌شود تا تکلیف برنامه رقابت‌ها برای 24 تیم حاضر در این دوره از لیگ الیت، در دو سوی قاره کهن مشخص شود.

این درحالی است که تابه‌حال تیم‌های استقلال و پرسپولیس از ایران، الوصل و العین امارات، الهلال، النصر و الاهلی عربستان، الریان قطر و السد قطر به همراه پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق به لیگ الیت در فصل جدید راه‌یافته و تکلیف آخرین سهمیه باقی‌مانده در مرحله گروهی با بازی شباب الاهلی امارات و الغرافه قطر که امشب برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

همچنین در سیدبندی اعلام‌شده برای قرعه‌کشی این رقابت‌ها تیم‌های پرسپولیس ایران، العین امارات، الهلال عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق در سید یک و تیم‌های استقلال ایران، النصر عربستان، الریان قطر، الوصل امارات، الاهلی عربستان و برنده دیدار شباب الاهلی امارات و الغرافه قطر در سید دو قرار دارند. 

براساس قوانین برگزاری این رقابت‌ها هر تیم با 8 تیم دیگر بازی می‌کند، به شرطی که در بین این تیم‌ها حریفانی از یک کشور وجود نداشته باشد. همچنین طبق قوانین، هر باشگاه با چهار حریف در هر سید روبه‌رو می‌‌شود که دو بازی آن در خانه و دو دیدار دیگر نیز در خارج از خانه خواهد بود. این یعنی درمجموع، این 8 دیدار به‌گونه‌ای خواهد بود که قرعه میزبان و میهمان برای هر باشگاهی به نسبت مساوی در هر سید تعیین‌شده و این‌طور نخواهد بود که به‌طور مثال و به‌طور تصادفی استقلال یا پرسپولیس هر 4 بازی با تیم‌های هم سید خود را میزبان و 4 بازی با تیم‌های سید دیگر را میهمان باشد.

با توجه به قوانینی که از بازی تیم‌های یک کشور در این مرحله محافظت می‌کند، بر این اساس با توجه به اینکه الهلال در سید نخست قرار دارد و این تیم با تیم‌های سعودی روبه‌رو نمی‌شود و چون تنها چهار تیم دیگر از سید دوم باقی می‌‌ماند، بنابراین رقابت استقلال و الهلال از حالا قطعی شده است.

درصورت صعود شباب الاهلی به دور گروهی، این تیم به همراه الوصل امارات در سید دوم قرار می‌‌گیرد و براساس همین قانون، دیدار استقلال با العین قهرمان دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا نیز قطعی خواهد شد.

از سوی دیگر درصورتی‌که الغرافه قطر برنده دیدار با الشباب باشد و بنابر همین قانون ذکرشده، با توجه به حضور دو تیم قطری یعنی الغرافه و الریان در سید دوم، استقلالی‌ها باید با السد دیگر تیم قدرتمند حاضر در این رقابت‌ها دیدار کنند، درنتیجه از حالا می‌توان از سید یک الهلال را به‌عنوان رقیب قطعی استقلال معرفی کرده، همچنین بازهم به‌طور قطع از بین السد و العین یکی از این دو رقیب در همین سید حریف شاگردان نکونام می‌شوند و از بین دو تیم دیگر در همین سید، یعنی پاختاکور و الشرطه، حداقل یکی از این دو تیم حریف آبی‌ها در لیگ الیت خواهند بود و این درصورتی است که هر 5 حریف آبی‌پوشان در سید دو از شانس برابری برای مقابله با استقلال برخوردارند.

این در شرایطی است که با توجه به حضور پرسپولیس در سید اول، شاگردان گاریدو نیز از شانسی برابر برای بازی مقابل هر تیمی در سیدهای اول و دوم برخوردار بوده و از حالا نمی‌توان با قطعیت درباره هیچ‌کدام از رقیبان پرسپولیس به‌طور قطعی صحبت کرد  اما احتمال رویارویی دوباره این تیم با یاران کریس رونالدو در النصر وجود دارد. 

متن کامل گزارش محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.