تاریخ : Sun 11 Aug 2024 - 15:16
کد خبر : 193990
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

رئیس ساترا: خانواده‌‌های ما پای این فیلم‌ها نمی‌نشینند

همه محتواهای در حال انتشار مجوز ندارد؛

رئیس ساترا: خانواده‌‌های ما پای این فیلم‌ها نمی‌نشینند

سعید مقیسه، رئیس ساترا دربارۀ دلیل سانسور نشدن برخی برنامه‌ها بیان کرد: همه محتواهای در حال انتشار از ساترا مجوز ندارند و فرق تلویزیون و فضای مجازی همین است.

سعید مقیسه، رئیس ساترا در پاسخ به سوالی درباره دلیل سانسور نشدن برخی برنامه‌ها مثل «جوکر۲» گفت: «ساترا بیش از فرآیندهای نظارت، تنظیم‌گری را انجام می‌دهد. حرکت‌های نمایشی شاید بعد رسانه‌ای داشته باشد، ولی توسعه پایدار این است که تولید محتوای سالم مزیت بازار شود. همه محتواهای در حال انتشار از ساترا مجوز ندارند و فرق تلویزیون و فضای مجازی همین است. در پیام‌رسان‌ها هم کسی همه محتواها را قبلا بررسی نکرده است. ما حق نداریم از ارزش‌های ایرانی و اسلامی ذره‌ای کوتاه بیاییم. در کشور سیگار یک امر ناپسند معرفی شده ولی به این معنا نیست که در کشور سیگار پیدا نمی‌شود. اگر تعداد پلیس‌ها دو برابر شود باز هم عده‌ای از چراغ قرمز عبور می‌کنند.»

وی افزود: «ساترا به عنوان یک تنظیم‌گر دارد فعالیت می‌کند. تنظیم‌گری فقط نظارت نیست. این که ما الان یک فرد متخلف را از زندگی ساقط کنیم اوج اقتدار است؟ بستن فلان سکو مشکل رسانه کشور را حل نمی‌کند. ما دنبال سازندگی پایدار هستیم. بالا رفتن سواد رسانه‌ای مردم هم بخشی از این بازار پایدار است. اگر کسی این موضوع را نپذیرد باید فقط صداوسیما نگاه کند. ویژگی فضای مجازی این است که همه محتواها ممیزی پیشینی ندارند.»

رئیس ساترا بیان کرد: «ما خودمان با خانواده‌های‌مان پای این فیلم‌ها نمی‌نشینیم و به دیگران هم توصیه نمی‌کنیم. اگر در کشور ما امید پایین آمده است فلان مسئول عاملش نیست.‌ مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار است. زیست بوم فضای مجازی هم کار یک نهاد نیست.»