تاریخ : Sun 11 Aug 2024 - 10:54
کد خبر : 193977
سرویس خبری : ورزش

احمد نوراللهی به تیم ملی برمی‌گردد؟

پس از ۱۰ ماه؛

احمد نوراللهی به تیم ملی برمی‌گردد؟

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از اطرافیان احمد نوراللهی، گویا این بازیکن دوباره مورد توجه قلعه‌نویی قرار گرفته و چه بسا با برخی پیش‌شرط‌ها و طی شدن بعضی مراتب دیگر، نوراللهی احتمالا از اردوی بعدی دوباره به تیم ملی بازخواهد گشت.

فرهیختگان: رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 در قاره‌های مختلف جهان بعد از برگزاری چند دور در هر قاره حالا به روزهای سرنوشت‌ساز و حساس خود رسیده تا جایی که در بسیاری از قاره‌ها بعد از برگزاری مرحله بعدی انتخابی، تکلیف بسیاری از تیم‌های صعود‌کننده از هر قاره مشخص و اعلام خواهد شد. برهمین اساس این رقابت‌ها در قاره‌های مختلف از چهارم سپتامبر(14 شهریور) آغاز خواهد شد. این درحالی است که دور سوم منطقه آسیا برای کشورمان از 15 شهریور و با بازی تیم ملی برابر قرقیزستان در یکی از ورزشگاه‌های ایران (احتمالا فولادشهر اصفهان) آغاز خواهد شد.

به‌منظور مشخص شدن تیم‌های حاضر در جام‌جهانی از قاره آسیا، 18 تیم در 3 گروه 6 تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت و تا 7 خرداد سال آینده برای مشخص شدن 2 تیم صدرنشین هر گروه که مستقیما به جام‌جهانی می‌روند، ادامه خواهند داد. همچنین تیم‌های سوم و چهارم دور قبلی این بار در دو گروه 3 تیمی بار دیگر رقابت‌‌های خود را پی خواهند گرفت. در این مرحله مسابقات به صورت تک‌بازی و در کشور بی‌‌طرف برگزار می‌شود. درنهایت 2 تیم برتر هر گروه به‌عنوان سهمیه هفتم و هشتم قاره آسیا به صورت مستقیم به جام جهانی 2026 صعود خواهند کرد.

اما در فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز فیفادی بعدی در شهریور و دو بازی ابتدایی تیم ملی مقابل قرقیزستان و امارات، اقدامات امیر قلعه‌نویی و کادر او برای این دیدارها به‌منظور انتخاب نفرات شایسته برای دعوت به اردوی بعدی و سایر برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور حضور پرقدرت در مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی آغاز شده و بازیکنان زیادی در این مدت برای دعوت به اردوی بعدی تیم ملی رصد شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که بر این اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از اطرافیان احمد نوراللهی، گویا این بازیکن دوباره مورد توجه قلعه‌نویی قرار گرفته و چه بسا با برخی پیش‌شرط‌ها و طی شدن بعضی مراتب دیگر، نوراللهی احتمالا از اردوی بعدی دوباره به تیم ملی بازخواهد گشت. این بازیکن آبان ماه سال گذشته از اردو خط خورد و در صورت بازگشت، بعد از حدود 10 ماه دوباره پیراهن تیم ملی را بر تن خواهد کرد.

متن کامل گزارش محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.