تاریخ : Sat 10 Aug 2024 - 14:35
کد خبر : 193952
سرویس خبری : جهان شهر

حکیم: همه جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شوند

در نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» مطرح شد؛

حکیم: همه جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شوند

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» که هرساله در اول ماه صفر همزمان با ورود اسیران از خاندان پیامبر (ص) به شام، در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد و با حضور مقامات عراقی و میهمانانی از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، صحبت کرد.

سید عمار حکیم گفت: قطعا حضرت زینب سلام الله علیها، و زنان همراه ایشان، آخرین صحنه و شاید مهم ترین آن در رهبری مسیر حسینی به سمت اصلاح را رقم زدند. وی با تاکید بر لزوم احترام و حفظ و صیانت از حقوق زنان افزود: قطعا اهتمام ما به برگزاری این محفل شایسته، برگرفته از پایبندی به اصول ثابت اسلامی است که بر اهتمام به خانواده و ستون آن یعنی زن، تقویت نقش تربیتی، ارزشی و انسانی تاکید می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه آزادی زن به معنای از بین رفتن پایبندی به شرع و قانون و عادات اجتماعی اصیل نیست، عنوان کرد: همچنین تمایز مرد و زن از یکدیگر در نقش‌های زندگی، هرگز به معنای کم کردن از ارزش دیگری یا تبعیض یا ترجیح دادن یکی بر دیگری نیست.

حکیم با اشاره به اینکه دین اسلام بر اهمیت نقش مشارکتی میان مرد و زن در همه مسائل مرتبط با جوانب انسانی و رسالت های آنها تاکید می کند، گفت: تمرکز بر ابزارها، عادات و عرف زشت که علیه زنان تشویق می کند و راه را برای خشونت علیه آنان می گشاید و دعوت به حل این مساله، یک مسئولیت اجتماعی شده است که همه بر عهده دارند و مقابله با فراخوان های فرهنگی و فکری انحرافی نیز مسئولیت همه است، این امر تنها به اقدامات دولتی و قانون گذاری مرتبط نیست، بلکه با برنامه های اگاهی بخشی و فرهنگ سازی نیز مرتبط است.

وی در ادامه از خالی ماندن جایگاه رئیس پارلمان ابراز تاسف و تاکید کرد که تاخیر در تعیین تکلیف این مساله، مشکل را پیچیده‌تر می‌کند و ثبات سیاسی را در معرض خطرهای جدیدی قرار می‌دهد. رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره مسائل منطقه نیز اظهار داشت: در این روزها، کارزارهای خشونت، شکنجه، کوچاندن و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان در فلسطین از جمله کودکان، زنان و مردان در جنگی سخت که همه خطوط قرمز و اصول و قوانین را زیرپا گذاشته و حاکمیت کشورهای دیگر و منشورهای بین المللی را نقض کرده، ادامه دارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همه نظام‌های عربی، اسلامی و بین المللی و سازمان‌های مسئول را به موضعی جدی برای توقف فوری و بدون معطلی جنایت‌های و تعرضات رژیم صهیونیستی و پیشروی به سمت بازسازی و بازگشت آوارگان و توقف سیاست‌های از بین بردن سرزمین و تحمیل امر واقع به شیوه‌های خصمانه غیر قابل قبول فرا خواند.

حکیم مجددا از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری درباره اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل استقبال کرد و لزوم پشتیبانی و حمایت از این تصمیم مهم در محافل بین المللی و تقویت آن با اقدامات عملی فوری برای کمک به بازگرداندن حق غصب شده فلسطین را خواستار شد.

وی تمرکز بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن کودکان، زنان و غصب اراضی فلسطین را یک ماموریت انسانی دانست و گفت: همه جهان باید، این اقدامات غیر انسانی را فریاد بزند و مانع اقدامات رژیم غاصب اسرائیل شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه ما خواستار صلح در منطقه هستیم، تصریح کرد: برای تحقق صلح با همه شیوه‌های موجود تلاش می‌کنیم و این مساله موجب می‌شود، اقدامات این رژیم غاصب را، هدف قرار دادن صلح ببینیم. نادانی رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی آن به قوانین بین المللی، در نوع خود، نقض صلح و ارزش های انسانی است.